جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، پژوهش را پیش نیاز تدریس موفق دانست و گفت: اساتید حوزه‌های علمیه در زمان کنونی باید علاوه بر صرف وقت خود برای بحث آموزش طلاب، فرصتی را به بحث پژوهش و تحقیق اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در جمع دیدار یک‌صد تن از اساتید حوزه علمیه اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد، اظهار کرد: در زمان برگزاری امتحانات پایان نیم سال اول تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، بالغ بر 150 استاد همزمان به امر تصحیح متمرکز اوراق امتحانی پرداختند.

وی بابیان اینکه  حوزه علمیه اصفهان در اقدامی ابتکاری، همزمان با برگزاری امتحانات، به صورت متمرکز اوراق را تصحیح و سپس در کمترین زمان ممکن، برگه‌های امتحانی همه طلاب اسکن شده و در سامانه هر طلبه، بارگذاری می‌شود که طلبه‌ها با بررسی آن‌ها می‌تواند چنانچه اعتراضی داشته باشند، مطرح کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان افزود: بر اساس آخرین آمار در زمینه امتحانات پایان نیم سال تحصیلی، مطابق با نمره کتبی 70 درصد طلاب قبول شده اند  که این رقم با احتساب نمره کلاسی به 83 درصد افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: گرچه میان روش و منش طلاب در امر تحصیل علوم حوزوی حال حاضر با علمای گذشته تفاوت وجود دارد و شاید به صورت ظاهری از لحاظ جدیت کاهش مشاهده می‌شود، ولی این به معنی افت تحصیلی نیست و آمار قبولی و نمرات طلاب حوزه اصفهان حاکی از آن است  که جدیت قابل قبولی در امر تحصیل علوم داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی عنوان کرد: اساتید حوزه علمیه اصفهان نیز در امر تدریس جدیت و اهتمام خاصی داشته، به نحوی که همواره یکی از دغدغه‌های آن‌ها کاهش روزهای تعطیلی در طول سال تحصیلی طلاب است.

وی تصریح کرد: انتظار از اساتید حوزه علمیه اصفهان این است که علاوه بر وقت گذاری و جدیت در امر تدریس  علوم حوزوی به طلاب زمانی را برای پرداختن به امر تحقیق و پژوهش در زمینه‌های حوزوی و موردنیاز اختصاص دهند و از این قافله عقب نمانند و سعی کنند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود حوزه علمیه اصفهان و کشور  و آثار ماندگار علمای گذشته بهره وافی و کافی را ببرند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: شرایط زمانه و جامعه به نحوی است که  اساتید حوزه باید تمرکز و توجه ای خاص بر امر تهذیب و مباحث اخلاقی  برای طلاب داشته باشند که این امر از ضروریات است. 

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha