جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادواره شهدا

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل از برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه آران و بیدگل همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کاشان با اعلام این خبر، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نقویان، مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع)  و بیان خاطرات شهداء را از مهمترین برنامه های این یادواره اعلام کرد و اظهارداشت : این برنامه 12بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی شهید بهشتی  شهرستان  آران و بیدگل برگزار می گردد.

وی، فرهنگ سازی ، زنده نگه داشتن ایثارگری ها و یاد شهداء  و انتقال پیام  این عزیزان به نسل های فعلی را از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و افزود: برگزاری  یادواره های شهداء می تواند بازخوانی حماسه آفرینی های شهدای  روحانیت باشد.

امام جمعه  آران و بیدگل با بیان اینکه روحانیون و طلاب مدارس علمیه نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  داشتند، خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب تنها کسانی بودند که با پیش قدم شدن در تمام صحنه های انقلاب دیگر اقشار جامعه نیز ترغیب به حضور، دفاع  وحفظ ارزش های انقلاب  اسلامی ایران نمودند.

 وی با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل با تقدیم 720 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسبت جمعیت، رتبه نخست ایثارگری در کشور را به خود اختصاص داده و  دارالشهداء لقب گرفته است، یادآور شد: از این تعداد  43 شهید روحانی بودند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha