شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب ودانش آموختگان حوزه های علمیه برلزوم بصیرت افزایی، بصیرت دادن و رصد نقشه دشمن، مسائل روز وآینده از سوی روحانیت تاکید کرد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار عصر امروز در همایش  اعضای ستادهای شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه که در اردوگاه ولایت در قم برگزارشد با بیان اینکه برگزاری این جلسه در  حقیقت هم اندیشی و ارائه راهکار مناسب خدمت به طالبین علم، شهدا، رزمندگان و ایثار گران  است، گفت: خدمت به طالبین  و شهداء از با ارزش ترین و مقدس ترین اعمال است.

 مسئول مرکز امور طلاب ودانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: انقلاب اسلامی حرکتی بود که در منطقه و بین المللی به وقوع پیوست و باعث تحول عظیم در فکر و اندیشه و سیاست شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با بیان این که هرحرکت انقلابی ممکن است آسیب هایی هم داشته باشد بر لزوم توجه و بصیرت افزایی نسبت به آسیب ها تاکیدکرد.

وی با بیان اینکه حرکت پیامبر(ص)  هم از آسیب مستثنی نبود، ولی به بصیرت افزایی پرداختند، ارتجاع و برگشت به دوران جاهلیت را مهمترین آسیب انقلاب درطول تاریخ برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با بیان اینکه متاسفانه بعد از رحلت پیامبر(ص) جامعه دچار ارتجاع و برگشت به جاهلیت شد و هنوز آثار سوء آن نیز وجود دارد، به عوامل برگشت جاهلیت اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند« سه چیز منشاء برگشت به جاهلیت وکه من پیامبر(ص) از آن می ترسم، گمراهی بعد ازمعرفت، فتنه و وابستگی به دنیا است.

مسئول مرکز امور طلاب ودانش آموختگان حوزه های علمیه به برگشت به دوران جاهلیت و گمراهی بعد ازمعرفت را هشدار داد و تاکیدکرد: باید مواظب باشیم تا دچار انحطات و برگشت به عصر جاهلیت  نشویم.

وی  با بیان اینکه  فتنه تنها اختصاص به سال 88 ندارد، بلکه دشمن برنامه ریزی وسیعی دراین  عرصه کرده، برلزوم بصیرت افزایی، بصیرت دادن و رصد نقشه دشمن، مسائل روز وآینده از سوی روحانیت تاکید کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از بعضی نابسامانی های فرهنگی در جامعه اسلامی ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر معنویت و اخلاق از دست برود، همه چیز جای آن را خواهد گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با بیان اینکه بصیرت تنها اختصاص به دین ندارد، بلکه سیاست و فرهنگ و وابستگی به پست و مقام  را هم شامل می شودگفت: تا کنون همکاری خوبی بین بنیاد شهید و امور دانش آموختگان صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha