جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر فقیه

حوزه/ شناسایی۶۰ هزار دانش آموز و طلبه ممتازشاهد، ۲ هزارهیئت علمی و استاد حوزه، عضویت ۷ هزار نخبه شاهد از ثمرات طرح شاهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر فقیه عصرامروز در همایش  اعضای ستاد های شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه کشور که در اردوگاه ولایت در قم برگزارشد، با بیان اینکه سی سال از فرمان امام راحل در خصوص طرح شاهد می گذرد و در حال حاضر این طرح تصویب و برای آن اساسنامه ای تعیین شد، گفت: این مصوبه برای همکاری به مراکز علمی و دانشگاهی ارسال شده و تا کنون این همکاریها ادامه پیدا کرده است.

وی  بابیان اینکه این طرح ثمرات خوبی داشته است، شناسایی60 هزار دانش آموز و طلبه ممتاز،  2 هزارهیئت علمی و استاد حوزه، عضویت 7 هزار نخبه شاهد از دیگر ثمرات طرح شاهد برشمرد.

 مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امورایثارگران با بیان اینکه دیدار با رهبر انقلاب از دیگر برکات طرح شاهد بود عنوان کرد: در سال جاری 9 نفر با تلاش و پشتوانه  علمی خود در رتبه اول و دوم  کنکورکشوری قرار گرفتند این نشان از فعالیت علمی فرزندان ایثارگر است.

فقیه گفت:  باید تلاش هوشمندانه در مدارس شاهد و ایثارگر صورت گیرد تا  فرزندان شاهد به سمت حوزه بیایند و این درحال حاضر خلاء است و این اداره کل به دنبال برنامه ریزی برای پرکردن این خلاء مهم است.   

وی بیان داشت: متاسفانه آمار دقیقی از طلاب ایثار و فرزندان آنهادر شهرستانها وجود ندارد وتشکیل ستاد در شهرستان ها برای احیاء این مسئله است.

مدیر کل آموزش بنیاد شهدی و امورایثارگران افزود: هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی وهم فکری وهم افزایی بیشتر است.

فقیه از راه انداز سامانه معین معتمدین علمی ایثارگران خبر داد و گفت: باید محصول شاهد،  تولید طلبه انقلابی باشد و این مسئله بسیار مهم است تا فرزندان شاهد ادامه دهنده راه  پدران شهید خود باشند.

وی افزود:  پایبندی به مبانی وارزش های اساسی اسلام، هدف گیری آرمانها انقلاب، پایه بندی برای رسیدن به استقلال کشور،حساسیت در برابر دشمن و دشمن شناسی ، تقوای سیاسی و دینی ازجمله شاخصه های انقلابی  است که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند و ما باید سعی کنیم این شاخصه ها را دربین حوزویان تقویت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha