جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاق عاطفی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با تاکید بر ضرورت کسب مهارت های زندگی، گفت: زندگی که از اول تا آخر آن مملو از احساسات و حرارت عشق طرفین باشد، دوام دارد، ولی متاسفانه امروز در جامعه شاهد عشق های چند ماهه و پس از آن طلاق های عاطفی هستیم.

به گرارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ابوالقاسم یعقوبی، دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان، عصر روز گذشته در کارگاه روانشناسی خانواده ، در حاشیه همایش پیوندهای آسمانی، گفت:در راستای زندگی موفق زوجین باید در یادگیری مهارت های زندگی و دانش اجتماعی تلاش کرده و بعد مهارت های زندگی را کسب کنند که نتیجه این فعالیت ها می شود با هم زیستن و تشریک مساعی.

وی با اشاره به اهمیت توجه به رابطه طرفین گفت: زندگی که از اول تا آخر آن مملو از احساسات و حرارت عشق طرفین باشد، دوام دارد، ولی متاسفانه امروز در جامعه شاهد عشق های چند ماهه و پس از آن طلاق های عاطفی هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در ادامه افزود: با برنامه ریزی و کسب مهارت های لازم می توان یک زندگی دینی و عاطفی داشت که همه این مهارت ها در معارف دینی و کلام معصومین(ع) آمده است.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی در زندگی ها، ابراز داشت: چه بسا این فضا و همین گوشی های تلفن همراه سبب فاصله بین اعضای خانواده شده اند و افراد در کنار هم هستند ولی در کنار هم نیستند.

کارشناس مسایل خانواده گفت: کامل ترین و زیبا ترین رابطه در عالم هستی رابطه بین همسران است، از این رو خداوند متعال در قرآن کریم هدف از ازدواج را آرامش پایدار و ماندگار معرفی کرده است.

یعقوبی افزود: فردی که قصد رانندگی دارد مدت ها آموزش می بیند ولی فردی که می خواهد زندگی کند آیا نباید آموزش ها و مهارت هایی را کسب کند، آری در  امر ازدواج اولین مرحله انتخاب مناسب با معیار و ویژگی و ارزیابی و شناخت است و در مرحله بعدی نیاز به آموزش مداوم در هر مقطع و با هر درجه علمی داریم .

وی با اشاره به اهمیت راز داری در زندگی مشترک گفت: خداوند متعال در قرآن کرین می فرماید "آنها براى شما همچون لباسند و شما براى آنها همچون لباس" از این رو روابط بین زن شوهر رازی است که فرد دیگری نباید از آن آگاه شود حتی پدر و مادر طرفین.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در پایان بصورت تیتر وار به ۱۸ پیش گفتگو و مذاکره بین طرفین اشاره کرد از جمله رعایت انصاف و منطق، قبل ار بیان دلخوری روی آن موضوع فکر کنیم، در گفت وگو دنبال محاکمه نباشیم، از خشم بپرهیزیم، پرهیز از مقایسه و رقابت، و ... اشاره کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha