چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه/ آیت الله بنابی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بناب گفت: در عرصه تهذیبی و اخلاقی یک روند مستمر باید طی شود، ولی متاسفانه از برنامه واقعی که باید داشته باشیم عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بنابی امروز در مراسم رونمایی از کتاب نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم و بیان پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) به اهمیت و حیاتی بودن اخلاق عظیم پیامبر(ص) تاکید شده است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره شمس 11 قسم ذکر می کنند؛ ولی ماحاصل این سوره آن است که تنها کسانی رستگار شدند که به دنبال تهذیب خود و دیگران بوده اند.

این استاد حوزه یادآورشد: طبق حدیث معروف که مقام معظم رهبری نیز نسبت به این حدیث مباحث مختلفی فرمودند اند، پیامبر اکرم (ص) و اسلام برای اتمام مکارم اخلاق و اخلاص در عمل برای مردم نازل شدند.

مدیر حوزه علمیه بناب گفت: بحث اخلاق به خصوص تهذیب و اخلاص برای جامعه طلاب بسیار حیاتی است؛ نباید هیچ یک از طلاب در مسیر مباحث اخلاقی عقب بیفتند.

این استاد حوزه یادآورشد: یک طلبه باید چنین روحیه ای داشته باشد که همیشه به اشتباه و ضعف و ناتوانی خود معترف باشد؛ یک طلبه باید بداند که اگر می خواهد موفق باشد، باید همیشه خاضع و خاشعانه خداوند را یاد کند.

وی گفت: چند سال است که این بحث در مدارس علمیه راه افتاده است و مباحث اخلاقی در حوزه به شکل جدی تر دنبال می شود که جای خرسندی است ولی این مسایل باید از ابتدای انقلاب به شکل روند آموزشی و روند کاری در حوزه آغاز می شد.

وی بیان کرد: طلاب باید روحیه ترس از قیامت و سنگینی کسوت طلبگی را هر لحظه در خود حفظ کنند؛ تلاش های حوزه و معاونت تهذیب در اردوهای معرفتی مشهد و قم و... قابل تقدیر است که باید این روند ادامه یابد.

وی اظهارکرد: در عرصه تهذیبی و اخلاقی یک روند مستمر باید طی شود که از برنامه واقعی که باید داشته باشیم عقب هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha