جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها، بر لزوم توسعه مباحث آموزشی فنون مدیریت در حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفوری امروز در نشست مراسم رونمایی از کتاب نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه گفت: انتقال تجربه مدیران در مدارس علمیه موجب متحول شدن شرایط مدیریتی در حوزه خواهد شد.

وی افزود: امروزه مدیران مختلفی در مدارس فعالیت دارند که این مدیران با رویکرد درست سعی کردند که وضعیت مدارس را از جهات مختلف بهبود ببخشند.

قائم مقام مدیر حوزه در امور استان ها اظهار کرد: این مدیران سعی می کنند که با انجام امور مدیریتی خاص رویکرد طلاب را از نظر اخلاقی و تهذیبی و انظباطی متحول کنند.

وی گفت: توصیه به رعایت مستحبات و تهجد و شب زنده داری و جدیت در تحصیل همیشه از سوی مدیران ما به طلاب منعکس می شود که حتی در چهره طلاب نیز تغییر ایجاد می کنند.

غفوری تصریح کرد: نقش مدیر در مدارس علمیه محوری است؛ اگر مدیریت مدرسه علمیه از شرایط خاص مدیریتی صحیح برخوردار باشد، حضور آن مدیر موجب معنوی شدن فضای مدرسه می شود و موجب می شود که اساتید متخلق واجد شرایط در آن مدرسه حضور یابند.

وی افزود: مدیر خوب همیشه راه تکریم اساتید را به خوبی می داند؛ یک مدیر نمونه حوزوی به دنبال توسعه نظم و فضای معنوی در مدرسه است تا خود طلاب به شکل خود به خود در این فضای معنوی قرار می گیرد.

قائم مقام حوزه در امور استان ها اظهار کرد: مدیری که با دلسوزی با امور برخورد می کند حتی پس از ایجاد یک مشکل، بدون اینکه کسی متوجه شود فضا را با آرامش به سمت اصلاح می برد.

وی گفت: گاهی اوقات یک مدیر بد می تواند به دلیل عدم تجربه کافی یک مشکل بسیار کوچک را به یک بحران در مدرسه ایجاد کند که جبران آن فضا غیر ممکن باشد.

غفوری تصریح کرد: جای چنین کتاب هایی در عرصه مدیریت حوزه خالی بود که خوشبختانه این کار آغاز شد و باید توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha