سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه به جایگاه رفیع شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: شجاعت نواب صفوی نمونه بارز اتکال او به خداوند متعال و استقامت او در راه حق بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله مرتضی مقتدایی، چهارشنبه شب در سی و پنجمین یادواره شهدای فدائیان اسلام و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان قائمشهر از این شخصیت برجسته انقلاب به عنوان مبارزی خستگی ناپذیر یاد کرد و گفت: ایشان در مسیر انقلاب اسلامی تا پای اعدام در مبارزات خود پیش رفت، اما هیچ گاه دست از مبارزه نکشید.

وی به خدمات مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان این که امام راحل فرماندهی جنگ را به ایشان سپردند، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همانند دیگر رزمندگان در خط مقدم همانند یک رزمنده می جنگید.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود صبر و استقامت را از جمله ویژگی های بارز آیت الله هاشمی برشمرد و ادامه داد: این شخصیت برجسته انقلاب همه ناملایمات و تهمت ها تحمل می کرد تا به اصل نظام صدمه ای وارد نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ استقامت را برگرفته از خصوصیات انبیاء الهی همچون امام حسین(ع) دانست و گفت: استقامت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان بود که اسلام را به امروز زنده نگه داشته است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: شجاعت نواب صفوی نمونه بارز اتکال او به خداوند متعال و استقامت او در راه حق است.

آیت الله مقتدایی با بیان این که شهید نواب صفوی در اطلاعیه خود خطاب به شاه ملعون اعلام کرد اگر قانون اساسی صحیح است و اصل دوم متمم قانون اساسی صحیح است شاه و نخست وزیر او باید شیعه و مروج مذهب تشیع باشند، ادامه داد: این ادبیات نشان از شجاعت و استقامت او بود که توانست نهضت اسلامی را پایه گذاری کند.

عضو خبرگان رهبری در پایان به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اشاره کرد و گفت: این تلاش دشمن با هوشیاری آحاد جامعه به ویژه مسئولان نظام خنثی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha