جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح حمایتی پناهندگان در انگلیس با شکست مواجه شد

حوزه/ با گذشت ۶ ماه از راه اندازی طرح حمایتی جامعه پناهندگان توسط وزیر امور خارجه انگلیس و اسقف اعظم کانتربری، تاکنون تنها ۲ خانواده سوری زیر چتر این طرح اسکان داده شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، با وجود اینکه 6 ماه از پرده‌برداری از طرح دولتی حمایت از پناهندگان سوری توسط وزیر امور خارجه و اسقف اعظم کانتربری در انگلستان می‌گذرد، این برنامه تاکنون تنها 2 خانواده سوری را اسکان داده است.

گفته می‌شود که داوطلبان حمایت خود را اعلام کرده‌اند، اما این طرح همچنان عملکردی نداشته و به پیش نمی‌رود.

یکی از سازمان‌های خیریه حامی  که برای کمک به پناهندگان و ارائه مسکن به نیازمندان جامعه ایجاد شده در این باره گفت: تاخیر در اجرای این طرح صدها منبع داوطلب را به هدر داده است.

بنیاد جامعه آزاد با حمایت مالی جورج سوروس نیز گفت: ما حاضر و آماده‌ اسکان پناهندگان هستیم اما 6 ماه است که هیچ موردی به ما ارائه نشده است.

طرح حمایتی جامعه پناهندگان که پیش از این به طور موفقی در کانادا به اجرا گذاشته شده بود، به نظر می‌رسد که در انگلستان با مشکل مواجه شده باشد. دولت انگلیس همچنین وبسایتی طراحی کرده بود تا داوطلبان امور خیریه کمک‌هایشان را اهداء کنند.

 قرار بود بر اساس این طرح دولت انگلیس متعهد به اسکان مجدد 20 هزار پناهنده سوری تا سال 2020 باشد، با این حال با گذشت 6 ماه تنها 2 خانواده اسکان داده شده‌اند.

اسقف اعظم کانتربری یک خانواده را در  یک کلبه در زمین‌های قصر لمبث مستقر کرد و از آن زمان تاکنون تنها یک خانواده دیگر تحت این طرح اسکان داده شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha