پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک مرکز اسلامی در کانادا اجازه فعالیت پیدا کرد

حوزه/ قاضی دادگاه عالی کبک، نه تنها به نفع مرکز اسلامی بدر در بخش سنت برنارد رای داد، بلکه اعضای شورای این بخش را نیز مورد توبیخ قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، قاضی دادگاه عالی کبک در کانادا به نفع اعضای مرکز اسلامی بدر در بخش سنت برنارد رای داد.

سمیر مجذوب رئیس انجمن مسلمانان کانادایی در این باره گفت: عدالت برقرار شد.

مرکز اسلامی بدر از سال 1999 تاکنون درحال فعالیت بوده و در خدمت اعضای جامعه اسلامی رو به رشد منطقه بوده است. اعضای انجمن ابتدا ساختمانی را در بلوار لانگلیر اجاره کرده و سپس آن را خریداری کردند. اما درست قبل از خرید این مرکز، شورای بخش سنت برنارد در سال 2004 منطقه بندی‌ها را تغییر داده و ایجاد این مرکز اسلامی را ممنوع اعلام کرد. سپس اعضای مرکز اسلامی به جرم نقض آئین نامه جدید به دادگاه کشیده شدند.

با این حال طی تصمیم گرفته شده در دادگاه عدالت، قاضی ژان ایو لالوند آیین نامه تصویب شده در شورای این بخش را نقض منشور آزادی مذهبی دانسته و به نفع اعضای مرکز اسلامی رای صادر کرد.

لالوند گفت: دادگاه بر این عقیده است که این مرکز با حسن نیت عمل کرده و برای حل مشکلات ابراز شده توسط همسایگان و اعضای شورای بخش پشتکار داشته است. برای مثال آن‌ها به محض این که متوجه مشکل افزایش ترافیک و پارکینگ شدند یک کمیته نقل مکان راه اندازی کرده و حتی امروز با وجود اختلاف موجود مرکز به دنبال یک محل جدید است.

لالوند نه تنها به نفع مسجد رای داد بلکه شورای بخش سنت برنارد را به خاطر امتناع و تاخیر 4 ساله برای دادن گواهی و مجوز فعالیت مذهبی در این مسجد مورد توبیخ قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha