جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / امام جمعه قزوین گفت : باید با هوشیاری و با بهره گیری از مفاهیم و مضامین متعالی قرآن کریم در راستای خنثی کردن دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جمع طلاب ،اساتید  ومدیران مدارس علمیه قزوین که  در سالن اجتماعات شبستان امام علی (ع) برگزارشد به بهره گیری بیشتر طلاب مدارس علمیه از این کتاب آسمانی اشاره و اظهارداشت:  زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد وچون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان است را ارائه م یکند لذا تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی وهمچنین بصیرت شناسی انسان ها  می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد : قرآن  حکیم از نظر تأثیرات خود نیز معجزه است و آن تأثیری که در قرآن هست در هیچ کتاب انسانی وجود ندارد.

وی افزود: نقش  قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی، قابل دقت و بررسی بوده وامروز خدا را شکر می‌کنیم که عشق به قرآن را در دل های ما  و مردم ما قرار داده  واین انس وهمنشینی با این کتاب آسمانی را به ما به خوبی نشان داده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:امروز شما طلاب مدارس علمیه باید بیش از همیشه قر آن را رهبر وجلودار خودتان در همه عرصه های مختلف زندگی و تحصیلی خود قرار دهید ، چرا که انس بیشتر با این کتاب ارزشمند باعث سعادتمندی در این دنیا وآخرت خواهدشد.

وی  با اشاره به روشن شدن آتش فتنه در جهان اسلام از سوی جریان های مختلف فرهنگی در عرصه های گوناگون مخصوصا فضای مجازی خاطرنشان کرد:  باید با هوشیاری و با بهره گیری از مفاهیم و مضامین متعالی قرآن کریم در راستای خنثی کردن دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام گام برداریم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: قرآن کریم فرصتی است تا از طریق آن اسلام واقعی را به جهان نشان دهیم و امروز همه ما باید تلاش نماییم که همیشه پرچمدار قرآن باشیم ، چرا که قرآن نسخه نجات بخش بشریت و  شفاعت کننده است .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha