جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه بر ضرورت دقت طلاب در امر مطالعه و مباحثه حوزه علمیه تاکید کرد و گفت: طلاب باید در کنار علم آموزی به انس با قرآن و حفظ آیات الهی نیز همت گمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، تحصیل در حوزه علمیه را مجاهدت در راه خداوند متعال دانست و گفت: طلاب باید از فرصتی که برای تحصیل به آن داده شده به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه یک فضیلت بزرگی برای طلاب است که شامل حال آنها شده است، افزود: طلاب باید با خوب درس خواندن شکرگزار نعمت بزرگی که در اختیار آنها قرار داده شده  باشند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که طلاب باید قدردان این فرصت الهی باشند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با جدیت مطالعه و مباحثه در حوزه را دنبال کنند چون یک اصل مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت دقت طلاب در امر مطالعه و مباحثه حوزه علمیه شد و افزود: طلاب باید در کنار علم آموزی به انس با قرآن و حفظ آیات الهی نیز همت گمارند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که حفظ قرآن از سوی طلاب یک افتخار بزرگی برای آنها است، تصریح کرد: باید این مسأله مهم از سوی طلاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: خودسازی و تهذیب برای موفقیت یک طلبه در این عرصه مهم و خطیر ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) در دوران عمر با برکت خودشان همواره به مسأله نظم توجه ویژه ای داشتند، تصریح کرد: برنامه زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب به گونه ای بود که برای همه لحظات زندگی خود برنامه ریزی داشتند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه همچنین بر ضرورت رعایت نظم در تدریس و تحصیل از سوی اساتید و طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر هم اساتید و هم طلاب به این اصول مهم پایبند باشند و نسبت به این موضوعات مهم دغدغه داشته باشند،موفقیت های چشمگیری نصیب طلاب خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha