سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید قریش موسوی

حوزه / به منظور تبیین اهمیت وجایگاه نماز وعمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، مسابقاتی با موضوع نماز در بین طلاب مدارس علمیه قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام سید قریش موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی که فرمودند کتاب باید وارد زندگی مردم شود و کتابخوانی به عنوان یک سیره و سنت رایج بین مردم باشد، ستاد اقامه نماز به جهت تحقق منویات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، مسابقه سراسری کتابخوانی را در استان برگزار می نماید.

وی هم چنین با اشاره به اهمیت نماز در اسلام افزود: این مسابقات با موضوع نماز در مدارس علمیه قزوین برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین  در ادامه با اشاره به آثار تربیتی نماز، خاطرنشان کرد: حفظ سلامت اخلاقی جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی در گرو ترویج و تبیین فرهنگ نماز است.

حجت الاسلام موسوی افزود: خواندن نماز اول وقت نشانه اهمیت به نماز بوده و توجه به این مهم یک ضرورت است که باید در جامعه به خوبی نهادینه شود.

وی ابراز کرد: دنیا محل تجارت معنویت است؛ و ازاین‌رو باید بدانیم نماز می‌تواند تحول عظیمی در زندگی، به ‌ویژه در کسب معنویات به انسان عطا کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: یکی از موثرترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی ترویج نماز است وطلاب مدارس علمیه می توانند با بهره گیری از این کتاب و ترویج نکات معنوی و اخلاقی نماز به آحاد جامعه انتقال نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha