چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه ما نیازمند تحول است، گفت: اساتید شاهد و ایثارگر باید در خط مقدم تحول در حوزه باشند و در بحث برنامه ریزی با مدیریت حوزه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در نخستین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی که در مدرسه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: در این گونه جلساتی که خانواده بزرگ شاهد و ایثارگران حضور دارند، ما باید شنونده و گوینده این عزیزان باشند.

وی تصریح کرد: از آیت الله اعرافی مدیریت محترم حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملک دار و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در خلق این جلسه آبرومند سهم وافری داشتند، قدردانی می کنم.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر اقدام ارزشمندی است، اظهار داشت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی نسبت به هستی ما، انقلاب و حوزه های علمیه دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شهدای عزیزمان در مواقف حساس کارهای بزرگی انجام دادند، گفت: "قداست و تعالی هدف" و "قدم گذاشتن در شرایط حساس" از عواملی است که موجب ماندگاری شهدا در تاریخ شد.

وی تصریح کرد: هنگامی که برخی از طلاب عازم جبهه های حق علیه باطل می شدند، عده ای در حوزه این مسئله را بر نمی تابیدند و این عزیزان محکوم و تحقیر می شدند.

ایثارگران تکلیف گرا و مسئولیت پذیر بودند نه مسئولیت گریز

وی افزود: طلاب ایثارگر ما در آن شرایط، برای دفاع از مرزهای نظام جمهوری اسلامی لباس رزم به تن کردند و در جبهه ها برای حضور روحانیون در گردان ها دعوا بود، زیرا روحانیون در تقویت روحیه رزمندگان تاثیر مهمی داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران تکلیف گرا و مسئولیت پذیر بودند نه مسئولیت گریز، گفت: همچنین این عزیزان، جهاد با نفس و رویارویی با دشمن را سرلوحه کار خود قرار دادند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهدا و ایثارگران اهل بصیرت و آگاهی بودند، گفت: این عزیزان همواره به کم قانع نیستند و می گویند آنچه را که انجام دادیم کم بود و خود را متهم می کنند که چرا شهید نشدند.

وی بر لزوم قدردانی از ایثار شهدا و اساتید شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم جایگاه این عزیزان را بشناسیم و در همه مراحل تحصیلی در حوزه و دانشگاه حمایت شوند و به این پرچمداران نظام افتخار کنیم.

مراقبت از نفوذ و مقابله با تهاجم فرهنگی

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه امروز در حوزه سخن از تحول است و در نظام اسلامی بر لزوم مراقبت از نفوذ و مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید می شود، گفت: بنده معتقدم وظیفه ای که امروز بر دوش اساتید شاهد و ایثارگراست از وظیفه ای که بر دوش دیگران است، سنگین تر است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: هر خدشه ای که به این انقلاب وارد شود تا عمق جان ایثارگران اثر کرده و زندگی آنها را پر از دغدغه می کند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه ما نیازمند تحول است، گفت: اساتید شاهد و ایثارگر باید در خط مقدم تحول در حوزه باشند و در بحث برنامه ریزی با مدیریت حوزه نهایت همکاری کنند.

معاون جامعه مدرسین افزود: همچنین اساتید شاهد و ایثارگر حوزه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مربوط به نظام پیشگام باشند.

لزوم پرهیز از انزواطلبی اساتید شاهد و ایثارگر حوزه

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم پرهیز از انزواطلبی اساتید شاهد و ایثارگر حوزه تاکید کرد و گفت: اینکه گفته شود، چرا دیگران سراغ ما نیامدند، سخن شنیدنی نیست؛ چرا شما به به دیگران نهیب نمی زنید؛ جایگاه شما نهیب زدن است چون صاحب حق هستید و بر این اساس باید به میدان بیایید تا احقاق حق کنید.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با حائز اهمیت دانستن مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه، گفت: اگر امروز عالمانی از جنس اساتید شاهد و ایثارگر داشته باشیم، رشد و توانمندی این حوزه با حوزه ای که فاقد این ویژگی باشد، قابل قیاسنیست.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه وظیفه مدیران حوزه است که منت اساتید شاهد و ایثارگر حوزه را بکشند،  گفت: یکی از ماموریت های اساتید شاهد و ایثارگر حوزه مسئله اخلاق و معنویت حوزه است؛ این عزیزان تربیت شده مکتب ایثار، خون، گذشت و فداکاری هستید و انسان های تربیت شده این مکتب اگر سخن از اخلاق و معنویت بگویند تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ماموریت های اساتید شاهد و ایثاگر حوزه تقویت ابعاد اعتقادی طلاب به نظام است، گفت: ما در این زمینه دغدغه جدی داریم؛ امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عرصه را بر متدینین و جوانان

تنگ کرده اند و چه کسی دلسوزتر و پردغدغه تر از اساتید شاهد و ایثارگر که در مقابل این هجمه بایستد و جوانان را در آغوش بگیرد و از این هجمه حساب شده دشمن نجات بدهد.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر ارزش ها، رفتارها و باورها است، گفت: همه حوزه در قبال این وظیفه سنگین مسئول هستند اما اساتید شاهد و ایثارگر مسئول تر می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بر لزوم تقویت ارتباط متقابل میان مسئولان و اساتید شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: امیدواریم در همایش های بعدی شاهد حضور پررنگ تر اساتید ایثارگر در عرصه های فرهنگی، سیاسی واجتماعی باشیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha