جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وجود خرافات و بدعت در مراسم های عزاداری خانگی می تواند آسیب های جدی به فرهنگ دینی خانواده ها وارد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، امروز در دومین دوره آموزشی مبلغات سنتی، در بجنورد اظهار داشت: خرافات و بدعت های موجود درمراسم عزاداری و برنامه های فرهنگی موجب کاهش علاقه جوانان به شرکت در برنامه های فرهنگی می شود.

وی افزود: وارد کردن خرافات و بدعت های مختلف در دین و مجالس عزاداری اهل بیت(ع) یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان است که با هدف دور کردن نسل جوان از آموزه های دینی و اسلامی پایه ریزی شده و وظیفه همه ما این است تا با بصیرت افزایی در این حوزه موجبات کاهش آسیب های موجود را فراهم کنیم.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: حضور بانوان در جلسات خانگی و برگزاری برنامه های فرهنگی آثار مثبت اجتماعی و معنوی فراوانی دارد، اما باید توجه داشت که وجود خرافات و بدعت در این جلسات می تواند آسیب های جدی به فرهنگ دینی خانواده ها وارد کند لذا برگزاری این جلسات زمینه ساز ایجاد شناخت ظرفیت ها،فرصت ها و تهدید ها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان در جلسات خانگی، گفت: امانت داری در دین یکی از ویژگی های است که باید به آن توجه شود، زیرا امانت داری در ارائه و بیان صحیح وقایع تاریخی و مصائبی که بر اهل بیت(ع) گذشته می تواند به الگوسازی صحیح در جامعه ختم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: بیان صحیح روایات و وقایع در جامعه و سبک صحیح زندگی اسلامی، نسل جدید را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه می کند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha