جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت یکی از مصون سازترین ابزار برای مقابله با آسیب­های اجتماعی به شمار می­ رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، شب گذشته در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و جمعی از معاونان این سازمان در حرم رضوی، با اشاره به اینکه گردش اقتصادی آستان قدس رضوی بر اساس وقف و نذر است، اظهار کرد: ما در سه حوزه با سازمان تامین اجتماعی می­توانیم همکاری داشته باشیم که شامل مسائل فرهنگی، زیارت و اقتصادی با رویکرد کمک به مستضعفان است.

وی ادامه داد: نوع فعالیت­های سازمان تامین اجتماعی با همان گستردگی و اثرگذاری که در جامعه دارد، می­تواند با مسائل فرهنگی پیوند محکمی ایجاد کند، آستان قدس رضوی نیز در همین حوزه با این سازمان همکاری­های لازم  را خواهد داشت.

تولیت آستان قدس رضوی تسهیل زیارت را از سیاست­های مهم آستان قدس رضوی اعلام و ابراز کرد: آستان قدس رضوی در نظر دارد هزینه زیارت را برای زائران کاهش دهد تا افراد کم درآمد نیز بتوانند به راحتی به حرم مطهر رضوی مشرف شوند، این مهم با کاهش قمیت زائرسراها، تغذیه و وسایل ایاب و ذهاب امکان پذیر است.

وی افزود: زیارت یکی از مصون سازترین ابزار برای مقابله با آسیب­های اجتماعی به شمار می­رود. زیارت در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را از آسیب­ها مصون می­دارد که آستان قدس رضوی برای توسعه این فرآیند آمادگی کاملی برای همکاری با سازمان تامین اجتماعی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت­های آستان قدس رضوی در حوزه دارو­سازی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی تسهیل امر زیارت، کمک به مستضعفان و حضور در عرصه­های دانش بنیان را اولویت فعالیت­های اقتصادی خود قرار داده است که در این حرکت نیز می­تواند با سازمان تامین اجتماعی همکاری­های لازم را داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha