سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام بهشتی  نژاد

حجت الاسلام بهشتی نژاد بیان اینکه بعد از والدین، طلاب وظیفه آموزش و تبیین قرآن را برعهده دارند، گفت: براین اساس طلاب باید ابتدا خود به خوبی قرائت و تفسیر قرآن را به خوبی بیاموزند و برای جامعه تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، امروز در گردهمایی اساتید قرآن کریم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، پیرامون اهمیت جایگاه قرآن و تبیین آن توسط طلاب و مبلغین در جامعه به ایراد سخن پرداخت.

 مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آیات و روایات پیرامون وظیفه جامعه نسبت به قرآن، عنوان کرد: هرکس نسبت به قرآن وظیفه تعلم، قرائت، تدبر در آیات و عمل به آیات قرآن را دارد.

حجت الاسلام بهشتی نژاد  ادامه داد: وظیفه تعلم قرآن بیشتر بر عهده والدین است و با توجه به روایات رسیده از معصومین(ع)، خداوند در قیامت به پدران و مادرانی که این نقش را به خوبی ایفا کنند جایگاه والایی عطا می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از والدین طلاب وظیفه آموزش و تبیین قرآن را برعهده دارند افزود: طلاب باید در این زمینه نقش ویژه ای ایفا کنند، براین اساس طلاب باید ابتدا خود به خوبی قرائت و تفسیر قرآن را به خوبی بیاموزند و برای جامعه تبیین کنند.

 مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: قرائت به تنهایی کافی نیست چرا که خداوند دو دسته از قاریان را اهل جهنم می خواند و فقط آنان که به آیات قرآن عمل می کنند را رستگار می دانند.

وی در ادامه اشاره کرد: در جمهوری اسلامی گام های بلندی در رابطه با قرآن نسبت به دوران طاغوت برداشته شده، اما هنوز حق قرآن ادا نشده است، از این رو بر طلاب و جامعه روحانیت لازم است در این راه گام های محکم و استواری بردارند و برای القای مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد  در رابطه ستاد تفسیر قرآن استان اصفهان اظهار کرد: این ستاد در سال های اخیر در اصفهان فعال شده و از اساتید برجسته قم و اصفهان همچون استاد کلباسی بهره مند شده است.

وی در پایان عنوان کرد: در کنار این ستاد، ستاد آموزش نهج البلاغه در مساجد استان فعال شده که به تبیین کلام امیرالمومنین(ع) در میان مردم می پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha