جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قدوسی

حوزه / کارشناس مشاوره با بیان اینکه ورزش فوق العاده در تأمین سلامت تاثیر دارد، گفت: فعالیت ورزشی ۲۰ دقیقه ای روزانه برای طلبه بسیار مفید می باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام قدوسی، از کارشناسان مشاوره، در جمع طلاب مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی (ره) کاشان با بیان اینکه ورزش فوق العاده در تأمین سلامت تاثیر دارد، اظهارداشت: فعالیت ورزشی 20 دقیقه ای روزانه برای طلبه بسیار مفید می باشد.

وی، تفریح درایجاد نشاط  لازم برای یادگیری دروس طلاب را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: طلاب باید روزانه لیستی از برنامه های تفریحی خود را تنظیم کنند و دیدشان را نسبت به تفریح تغییر دهند.

این کارشناس مشاوره، سلامت روان را درسلامت جسم موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه روان با روح متفاوت است  و روان مجموعه سیستم های عصبی و فرآیند های ذهنی و رفتاری است و روح قسمت متعالی انسان ها است، لذا وقتی می گوییم کسی بیماری روانی دارد یعنی رفتار و فرآینده های ذهنی او خوب کار نمی کند.

وی،افسردگی، وسواس و اضطراب را کاهش میزان یاد گیری دروس موثر دانست و بیان داشت: این سه عامل اختلال در انسان، موجب بروز مشکلات می شود.

حجت الاسلام قدوسی، بی نظمی، نداشتن مهارت های لازم در برنامه ریزی و وابستگی ها و دوستی را موجب از دست دادن انگیزه درس خواندن دانست و خاطرنشان کرد: طلبه هایی که  از پایه یک پیش مطالعه علمی را جدی بگیرند، می توانند در فرآیند علمی پیشرفت داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha