پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار وزیر ارشاد با آیت الله جوادی آملی

حوزه/ افشاگری های رسانه ای در بسیاری از موارد، تنها آبروی نظام، دستگاه ها و افراد را به خطر می اندازد و کاری از پیش نمی برد و امری را اصلاح نمی کند، در حالی که بسیاری از انتقادات را می توان به صورت شخصی و خصوصی با افراد در میان گذاشت تا خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشتند: دستمایه فرهنگ جامعه ما باید قرآن و عترت(ع) باشد و همه متولیان فرهنگی باید تلاش کنند طبق دستور قرآن و اهل بیت(ع)، وحدت و انسجام را در جامعه حفظ کنند.

ایشان بیان  داشتند: ما خیال می کنیم نصیحت کردن، پند دادن و سفارش کردن و موعظه کردن است در حالی که اینها تنها سخنرانی است و تاثیر چندانی ندارد، «نصاح» آن نخ محکمی است که با آن دوخت و دوز انجام می شود و سوزن را «منصحه» و خیاط را «ناصح» می گویند؛ یعنی آن کسی که توان این را دارد که بریده ای را متصل کند و جامه پاره شده ای را رفو کند، این فرد ناصح است.

معظم له خاطرنشان کرد: اگر نخ محکم عقل در دست باشد و اگر قلم، آن سوزن باشد و نویسنده هم ناصح باشد، همه شکاف های موجود در جامعه برداشته خواهد شد، اما اگر نویسنده ناصح نباشد، باید بداند تنها یک سخنران یا یک سخن خوان است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این نکته که «نصیحت باید از جنس عمل باشد» اظهار داشتند: اگر ما به آنچه معتقدیم و می گوییم، عمل کنیم، مساجد ما مملو از جوانان خواهد شد؛ جوانان کشور شیفته عقل، خرد و عمل صالح هستند لذا مسئولان باید ابتدا خود در مسیر درست حرکت و سپس جامعه را نیز به این سمت هدایت کنند. در نتیجه ما باید با عمل مان جامعه را اداره کنیم و فرهنگ را اشاعه دهیم.

ایشان ابراز داشتند: لباس تقوایی که خداوند بر تن جامعه پوشانده، نباید به راحتی پاره و گسسته شود و اگر گسسته شد سریع باید رفو و ترمیم شود. فرهنگ نه باید دولتی باشد و نه باید خصوصی باشد، بلکه فرهنگ باید یک امر عمومی باشد و همه مردم خود را مسئول و متولی فرهنگ جامعه بدانند.

معظم له با اشاره با آسیب شناسی فضای رسانه ای کشور، تاکید داشتند: ما یک «آبرو ریختن» داریم که حرام است و یک «نهی از منکر» داریم که واجب است؛ افشاگری های رسانه ای در بسیاری از موارد، تنها آبروی نظام، دستگاه ها و افراد را به خطر می اندازد و کاری از پیش نمی برد و امری را اصلاح نمی کند، در حالی که بسیاری از انتقادات را می توان به صورت شخصی و خصوصی با افراد در میان گذاشت تا خود را اصلاح کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: وجود برخی سوء رفتارها در بین عده ای از مسئولان، باعث می شود انگیزه جامعه که متولی اراده و تصمیم است فلج شود و در نتیجه جامعه به سمت بیراهه برود وگرنه جامعه ما مشکل علمی ندارد، مشکل عمل دارد و وزارت فرهنگ باید بخش عمل و اراده را در جامعه بیدار و زنده کند و به آن درمان ببخشد؛ البته حوزه، دانشگاه و سایر نهادها نیز به سهم خود در این زمینه وظیفه دارند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود مسئله اقتصاد را مورد اشاره قرار دادند و تصریح داشتند: در بخش اقتصاد این مملکت به لطف الهی، همه چیز وجود دارد و حضرت امیر علیه السلام می فرماید اگر کشوری آب و خاک داشته باشد و باز دستش پیش بیگانه دراز باشد، از رحمت خدا به دور است؛ لذا یکی از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ باید ایجاد و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در حوزه کار و اقتصاد باشد.

ایشان در پایان سخنان خود بیان داشتند: این  نظام، نظام الهی است و ما را به برکت خون شهدا و مجاهدتهای امام راحل از فرش به عرش رسانده است، ان شاء الله باقی مانده راه را نیز باید طی کنیم و این نظام را به دست صاحب اصلیش برسانیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha