جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهریار بحرانی

حوزه/ کارگردان فیلم ملک سلیمان تاکید کرد: امروز یکی از بهترین ظرفیت ها برای فلیم سازی، اجتماع عظیم ۲۰ میلیونی اربعین است و فیلم سازان مسلمان و به خصوص ایرانی باید با ساخت فیلم از این حرکت، اسلام حقیقی را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شهریار بحرانی، کارگردان سینما، ظهر امروز پنج شنبه 30 دی ماه، در همایش خدمات متقابل دین و سینما که به مناسبت برگزاری دهمین جشنواره فیلم های کوتاه رویش، در دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امر دینی، یک امر قدسی و متعالی است و اگر آن را در ظرفی به عنوان سینما بررسی کنیم، سینما را به معنویت می کشاند

کارگردان فیلم ملک سلیمان، با بیان اینکه ظرف سینما با رفتار ها نشان داده می شود، افزود:سینما عرصه ای است که رفتار نقش عمده ای در آن دارد، در قسمت های مختلف یک فیلم چگونگی رفتار افراد و این که چگونه دیگران درباره آن صحنه فکر می کنند، مهم است .

وی به تعریف جبهه حق و باطل  از دین اشاره کرد و افزود: چهره باطل با نشان دادن بیش از 40 حرکت رفتارهایی را تعریف می کند و این حرکات شامل گناهان کبیره و...، آنچه از دین برای مردم به تصویر می کشانند، ضد الهی است.

بحرانی  ادامه داد: در مقابل جبهه حق وظیفه دارد، که دین را به درستی تبیین کند، لذا سینماگران مسلمان باید طوری عمل کنند که فیلم و تصویری که از دین ارائه می دهند، دلخواه جبهه مقابل نباشد، بلکه مفاهیم حق و دین اسلام را به دنبال داشته باشد و نشانه های یک فیلم کاملا دینی را دارا باشد.

وی با اشاره به تلاش غرب در راستای جلوگیری از ورود دین به عرصه سینما و هنر، افزود: هنرمندان ایرانی پس از انقلاب اسلامی نشان دادند، می توان از مضامین دینی در عرصه هنر به خصوص فیلم سازی استفاده  کرد و نمونه های آن، سریال حضرت یوسف(ع) به کارگردانی مرحوم فرج الله سلحشور و فیلم های مجیدمجیدی است .

کارگردان فیلم ملک سلیمان تاکید کرد: امروز یکی از بهترین ظرفیت ها وبهترین فرصت ها برای فلیم سازی، اجتماع عظیم 20 میلیونی اربعین است؛ این تصویر همه ساله افزایش می یابد و بهترین فرصت برای فیلم سازان مسلمان و به خصوص ایرانی است که با ساخت فیلم از این حرکت، اسلام حقیقی را به دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha