جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به تلاش های نتیجه بخش علمی علما در طول تاریخ، گفت منهج و شیوه حوزه های علمیه همانند گذشته باقی بماند و نباید شیوه دانشگاهی وارد حوزه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، در دیدار حجج اسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی و سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تلاش علما برای رساندن معارف دین به مردم، ابراز کرد: امروز این امانت بزرگ از سوی خداوند متعال به عهده حوزویان قرار گرفته و این در حالی است که دنیای ارتباطات، نوع معاملات، ایجاد شبهات و... به گونه ای می باشد که تلاش بیشتری را می طلبد و وظیفه را سنگین تر کرده است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در عرصه های مختلف نظام اسلامی، اظهار کرد: باید برای جذب جوانان به حوزه علمیه برنامه ریزی کرد تا ادامه دهنده راه علمای گذشته باشند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به منهج علمای دین نسبت به تالیف و تراث علمی آنان، یادآور شد: نباید این منهج که از عمق خوبی برخوردار است را به هم ریخت و شیوه دانشگاهی را وارد حوزه کرد.

آیت الله اشرفی شاهرودی در ادامه با اشاره به مسئله قناعت و تقوای روحانیت و اخلاقی که برگرفته از سیره رفتاری پیامبر گرامی اسلام(ص) است، گفت: این موضوع بسیار مهم است و بیشترین تاثیر را دارد که باید مورد عنایت و توجه باشد.

وی در پایان ضمن تشکر وقدردانی از دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان، از برنامه ها و اقداماتی که در جهت تحول حوزه در این مدت صورت گرفته اظهار رضایت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha