سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دشمنان امروز به دنبال شبهه افکنی در میان جوانان بوده و این وظیفه امامان جماعت، روحانیون و ائمه جمعه است که به خوبی آماده پاسخگویی به سئوالات جوانان باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، در همایش مبلغین و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات که در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد اظهار کرد:  دشمن تلاش دارد که منویات اسلام ناب محمدی را به شدت دچار چالش کند و اسلام را از درون تهی کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ نرمی که به راه انداخته است، قصد دارد ایران را نیز به سرنوشت اسپانیا دچار کند؛ اسپانیا در ابتدا کشوری اسلامی بود اما با تهاجم و استحاله فرهنگی که در این کشور انجام گرفت جوانان آن کشور به ابتذال کشیده شدند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در جامعه کنونی و در عصر انفجار اطلاعات خانواده ها را باید متوجه مسجد کرد، چرا که تربیت دینی خانواده ها با گرایش به مساجد میسر است.

حجت الاسلامنعمت الهی ادامه داد: در این عصر مجازی باید خانوده ها را متوجه مسجد کرد و ضرورت و اهمیت تربیتی، اخلاقی و اجتماعی مسجد را در رشد و تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان یاد آوری کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر افراد بسیاری در شبکه های مختلف اجتماعی مجازی فعال هستند  و در کانال های مجازی مذهبی تعداد کمتری عضو هستند، اما در شبکه های غیر متعارف مجازی تعداد بیشتری از افراد عضو هستند که به تبادل اطلاعات می پردازند و به ایجاد شبهات دینی دامن می زنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار داشت: با استفاده از ابزار رسانه باید باورهای دینی مردم را تقویت کرد، به این دلیل که دشمن باورهای دینی مردم را هدف قرار داده که باید هوشیار باشیم.

 حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: میدان نبرد در جنگ نرم به مراتب سخت تر و شکننده تر از دوران دفاع مقدس است، زیرا دشمن به واسطه ابزارهایی همچون شبکه های اجتماعی و ماهواره ای باورها و ارزش های انقلابی و اسلامی جوانان و نوجوانان را مورد هجمه قرار داده تا آحاد جامعه را نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی بی تفاوت کند.

وی به نقش مهم وتاثیرگذار روحانیون درتبیین تهاجم فرهنگی برای خانواده ها در جامعه اشاره و بیان داشت: امروز روحانیون می توانند مسئله تهاجم فرهنگی را در جامعه اسلامی برای خانواده ها به خوبی بازگو نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha