سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ در پرتو قرآن، معنویت و دیگر مسائل رونق و برکت پیدا می کند؛ چون تا در سایه قرآن هستیم همه برکت ها وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید وقاریان قرآنی کشور که درمدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزارشد به جایگاه تعلیم و قرائت قرآن در تعالیم دینی اشاره کردند و گفتند: قرآن بهترین معرف برای خود می باشد؛ این معجزه پیامبر خاتم(ص) آیات خود را تشبیه به نورکرده است، این تشبیه در مورد شخص پیامبر(ص)، ائمه طاهرین(ع) و علم هم بکار رفته است.

این مرجع تقلید افزودند: قرآن نوری است که مردم را از تاریکی به روشنایی دعوت می کند، نور خواصی دارد؛ مانند سریع السیر بودن، مایه حیات و کشنده میکروب است، حالا که قرآن تشبیه به نور است، یعنی همه این خواص یکجا درقرآن جمع شده است.

معظم له بیان داشتند: ایمان نیز تشبیه به نور شده است؛ زیرا همه امور و خلایق به خدا بسته است و از اینجا می فهیم کسانی که توفیق دارند در خدمت قرآن باشند، چه نورانیت و افتخاری پیدا می کنند؛ تا «جای که در روز قیامت به قاریان گفته می شودبخوان و به درجات بالاتر برس».

 ایشان افزودند: قرائت مقدمه حفظ، حفظ مقدمه تفکر و تفکر مقدمة عمل و نشر قرآن است؛ باید نسخه الهی را خواند و عمل کرد و دیگران را دعوت به آن نمود؛ بنابراین نباید تنها در مرحله قرائت متوقف شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توصیه به جامعه قرآنی کشور گفتند: قاریان لازم است در میان مردم ممتاز باشند؛ همین  ممتاز بودن، تبلیغی برای قرآن می شود و اگر غیر از این باشد، تبلیغ بدی برای دین خواهد شد.

 معظم له بیان داشتند: خاصیت قرآن دعوت کردن مردم به مسیرهای سعادت و خارج کردن از انواع تاریکی ها و هدایت به سمت نور است.

 ایشان افزودند: از دیگر خاصیت قرآن این است که هر چه انسان می خواند به مباحث تازه ای می رسد. دلیل آن روشن است چون کلام خدا است وکلام او نامحدود می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: در پرتو قرآن، معنویت و دیگر مسائل رونق و برکت پیدا می کند، چون تا درسایه قرآن هستیم، همه برکت ها است و خودم نیز با فهمیدن این مسئله نمی خواهم از فعالیت قرآنی لحظه ای جدا شوم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha