جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان، حوزه انقلابی را حوزه های پویا و عالم به زمانه خواند و گفت: رسالت حوزویان تنها درس و بحث و تهذیب شخصی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسالت ها و وظایف حوزه انقلابی، گفت: رسالت حوزه انقلابی و وظایف روحانیت و طلاب م باید مطابق اهداف و آرمانهای والای انقلاب، امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی حوزه انقلابی، اخلاق مداری، هدایتگری و بصیرت افزایی در تمام عرصه هاست تصریح کرد:حوزه انقلابی حوزه ای است که در آن مبلغان و طلاب حس خدمتگزاری بالایی دارند و در جهت بصیرت افزایی و هدایتگری آحاد جامعه همت خود را بکار می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، مردمی بودن و خدمت به مردم را از دیگر ویژگی های حوزه انقلابی برشمرد و خاطر نشان کرد:طلبگی و رسالت حوزویان تنها درس و بحث و تهذیب شخصی نیست، بلکه حوزه انقلابی باید در راستای تعمیق و گسترش معارف اخلاقی با همت جهادی و عزمی والا قدم های ارزنده و تاثیرگذاری در راستای نهادینه سازی اخلاق در جامعه بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور، استکبار ستیزی و دشمن شناسی را از دیگر رسالت های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: حوزه انقلابی و در خدمت اهداف و آرمان های انقلاب، در راستای افزایش بصیرت، استکبار ستیزی و دشمن شناسی آحاد جامعه قدم برمی دارد.

وی با بیان اینکه روحانیت و باید با اشراف و تسلط بر دانش فقهی، تخصصی، مسائل روز و...، به بصیرت افزایی دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... مخاطبان بپردازد، افزود:حوزه انقلابی حوزه ای تاثیرگذار و عالم به زمانه است و باید معارف ناب اسلام، سیره اهل بیت (ع) و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را در جامعه بخصوص نسل جوان گسترش دهد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حوزه انقلابی از تمام ظرفیت ها و فضای حوزه در راستای ارتقاء تهذیب، علم، پژوهش، فرهنگ، شادابی و پویایی حوزه بهره می گیرد، بیان داشت: حوزه انقلابی با بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت ها در راستای تربیت مبلغانی مهذب، توانمند و کارآمد گام بر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه استان لرستان گسترش اهداف حوزه انقلابی را در راس بازدیدهای دوره ای خود از مدارس علمیه استان قرار داده است، یادآور شد:برای تحقق این امر در شهرستانها با دیدار و تعامل با ائمه جمعه و عالمان گرانقدر در راستای گسترش معارف حوزه انقلابی و رسالت های طلبه انقلابی تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر تعمیق عنصر ولایت مداری، استکبار ستیزی، اهداف و آرمان های انقلاب که همان ترویج روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت است را نیز در بین طلاب مدارس تقویت و نهادینه نماییم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha