شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان از برگزاری ۸۸ نماز جمعه در سطح این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، گفت: با توجه به اینکه ائمه جمعه در جایگاه فرمانده فعالیت های فرهنگی هستند، نیازمند توجه بیشتر دولتمردان برای تحقق برنامه های فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نمازهای جمعه استان اصفهان در رتبه اول کشور قرار دارد، گفت: مردم شهرهای این استان به تناسب جمعیت نسبت به شهرهای دیگر کشور، حضوری پُر رنگ در نماز جمعه دارند .

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان به نقش روحانیون و طلاب در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: روحانیت با استفاده از ظرفیت مرجعیت، مساجد، محراب، منبر، نماز جمعه، رسانه، حوزه های علمیه و سایر ظرفیت های دینی در این سالها به خوبی توانسته که در مسیر تقویت ارزش ها گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان تأکید کرد: روحانیت با حضور در مساجد، نمازهای جماعت و سخنرانی و منبر توانسته مردم را با حماسه حسینی همراه و نقش بی بدیل خود را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کند.

وی، دین را از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: روحانیت به عمق دین و تأثیرگذاری عمیق آن در جامعه توجه کرد و فقط به ظاهر دستورات دینی بسنده نشد و ثمره این نگاه آشنا کردن مردم با حماسه امام حسین(ع) و پیروزی انقلاب بود.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان یادآورشد: روحانیت و طلاب با حضور در میان مردم شعار«هیهات مناالذله» و «پیروزی خون بر شمشیر» را عملی کرد و ریشه 2500 ساله دیکتاتوری در ایران قطع شد و بیداری جهان اسلام به رهبری امام خمینی(ره)  و حکومت مستضعفین از ثمرات این تفکر است.

وی با اشاره به نزدیک بودن دهه فجر انقلاب اسلامی  گفت: با توجه به دسیسه هایی که دشمن در جنگ فرقه ای، پرورش تروریست ها و تفکرات تکفیری همچون داعش دارد، دهه فجر امسال باید باشکوه تر برگزار شود و نسبت به تقویت هوشیاری و بصیرت مردم و شناخت دسیسه های دشمن تلاش بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان به نقش ائمه جمعه در روشنگری و تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که نماز جمعه نماز عبادی-سیاسی است، ائمه جمعه با تحلیل های روشن خود نقش مهمی در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و تقویت بصیرت مردم دارند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha