جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار

حوزه /مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اگر اقتصاد اسلامی با نظریات و تئورهایی که در آیات و روایات مطرح شده، مورد توجه قرار گیرد، تبدیل به اقتصاد مستحکم، درون زا و توانمندی می شود که در برابر تکان های اقتصادی دنیا دچار هیچ آسیبی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «اقتصاد مقاومتی»، در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز، در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی هم در گذشته و هم در حال، آثار و تالیفات گران سنگی  در این مرکز علمی، پژوهشی، تالیف و عرضه شده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی، در سال های اخیر و در راستای مقابله با تحریم های ناجوانمردانه جبهه استکبار  علیه ملت و نظام، مطرح و گفتمان سازی شده است، اما متاسفانه در حوزه تحقیق و پژوهش، آن گونه که شایسته است حق مطلب ادا نشده است.

وی افزود: اقتصاد اسلامی جزئی از کل است و اسلام به عنوان یک مکتب و نظام جامع مجموعه ای از آموزه ها و ایدئولوژی هاست که اخلاق، اجتماعیات و اقتصاد را شامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنی این است که کشور از چنان توانمندی و اقتداری بهره مند شود که در برابر تکان ها و تهدیدهای اقتصادی دنیا متزلزل نشود و بتواند به مقاومت ملت در برابر هجمه های دشمن بینجامد.

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد اسلامی با نظریات و تئورهایی که در احادیث و روایات قرآن مطرح شده است، مورد توجه قرار گیرد، تبدیل به اقتصاد مستحکم، درون زا و توانمندی می شود که در برابر تکان های دنیا دچار  هیچ آسیبی نمی شود. اگر به تاریخ بنگریم، متوجه می شویم که هر توطئه ای که امروز نظام استکبار به انقلاب وارد می کند چیز جدیدی نیست و تنها شکل آن تغییر کرده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی،  با اشاره به اینکه مالکیت حقیقی عالم از آن خداست، خاطر نشان کرد: انسان ها امانتدارانی هستند که مالکیتشان قراردادی است. مجموعه ای از بینش ها و باید و نباید­هایی در قرآن و آموزه های اسلام وجود دارد که در صورت عمل کردن به آنها  پایداری اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد.

وی افزود: صاحبان قلم و اثر و اندیشه هم لازم است در این زمینه، مسائل را روشن و زیبا برای مردم تبیین کنند. زیرا یکی از وظایف نویسندگان این است که نیازهای جامعه را رصد کرده و در این زمینه فکر و اندیشه را به کار بندند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، به معرفی اثری با عنوان «مجموعه مقالات اقتصاد مقاومتی» پرداخت که به همت  گروه اقتصاد بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و  با اشراف حسن آقا نظری تالیف شده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این اثر در بردارنده مجموعه 5 مقاله است که به پاسخ های رهبر معظم انقلاب به 10 پرسش درباره اقتصاد مقاومتی، تبیین ضرورت های نیاز به الگوی اقتصاد مقاومتی در مدیریت اقتصادی کشور  می پردازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha