پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی بروجردی

حوزه/ عضو انجمن اصول حوزه از انتشار کتبی در خصوص آیت الله العظمی بروجردی ویژه کنگره نکوداشت این مرجع فقید که اسفندماه برگزار می شود خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسلامی شب گذشته در پیش کمیسیون تخصصی کنگره نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی(ره) که در کتابخانه مسجد اعظم برگزار شد گفت: به همت بخش علمی این کنگره دو کتاب با عنوان «شکوه مرجعیت» ناظر به دیدگاه های فقهی و حدیثی و قرآنی و افکار تقریبی و نکات اخلاقی وتربیتی و سیره عملی آیت الله العظمی بروجردی(ره) با قلم مراجع و اساتید حوزوی منتشر شده است.

وی افزود: در همین زمینه یک جلد کتاب با عنوان «حواشی سایه بر آفتاب» در قالب سیره آیت الله العظمی بروجردی به شکل جدید منتشر شده است.

عضو انجمن اصول حوزه بیان کرد: از دیگر فعالیت های انجمن اصول فقه می توان به برگزاری کرسی نظریه پردازی اشاره کرد.

وی اظهارکرد: حوزویان دارای بنیه علمی بسیار خوبی هستند، ولی در مقام ارایه هنوز ضعف هایی وجود دارد؛ حوزه تدبیری اندیشه است که افکار بلند اساتید را در قالب نظریه های علمی را در یک قالب خاص به ثبت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی اظهارکرد: به همت کمیته اصول فقه مقالاتی که در این همایش ارایه می شود؛ از مباحثی که در این مقالات به آن پرداخته شده است می توان به منهجیت اجتهاد آیت الله العظمی بروجردی(ره) و دیدگاه های ایشان در مراتب حکم، اخبار قرآن، تمایز علوم و مباحث مرتبط با مجاز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش کرسی نظریه پردازی در این زمینه برگزار می شود تا اساتید نظرات خود را پیرامون نظرات ومقالات ارایه دهند تا مبانی نظری و اصولی مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha