پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله انصاری شیرازی در مسجد اعظم قم

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: ساده زیستی اطاعت بی چون و چرا از ولی فقیه خصوصیت برجسته آیت الله انصاری شیرازی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله انصاری شیرازی در مسجد اعظم قم اظهارداشت: ایشان فردی فعال و اثر گذار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بودند و مردم استان فارس سخنرانی‌های متعدد ایشان را قبل از انقلاب به یاد دارند.

وی با اشاره به درجات علمی و عرفانی آیت الله انصاری، تصریح کرد: ایشان در علوم فلسفه، کلام و عرفان فردی وارسته‌ای بودند و از سال 42 در حوزه علمیه قم فلسفه تدریس می‌کردند.

وی با بیان روحیه مبارزه طلبی ایشان، خاطرنشان کرد: ایشان مردی مجاهد و از جمله کسانی بودند که همیشه به پیروزی انقلاب و پیروزی حق علیه باطل اعتقاد راسخ داشت.

آیت الله حائری شیرازی افزود: آیت الله شیخ یحیی انصاری شیرازی از طلاب زاهدی و  اجداد ایشان جز کسانی بودند که در خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند.

وی با اشاره به اقدامات آیت الله انصاری شیرازی برای نشر مکتب اهل بیت(ع) افزود: این عالم دینی اهل جهاد بود و به مقابله با بهائیت می پرداخت و اقدامات زیادی برای نشر معارف دینی انجام داد که ماندگار شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به  خصوصیات اخلاقی آیت الله انصاری شیرازی گفت: ایشان انسان پاک و متواضع و با استعداد و با محبتی بود که شیفتگی خاصی نسبت به مرحوم علامه طباطبایی و امام راحل داشت  و هنگامی که امام خمینی(ره) در کوچه بود و قصد عبور از مسیر داشت،  کنار دیوار می ایستاد تا ایشان رد شود و حق شاگردی را ادا می کرد.

آیت الله حائری شیرازی افزود: آیت الله انصاری شیرازی قلب با محبتی داشت و استاد اخلاق بود و بدون اینکه ادعایی داشته باشد، ایشان استاد فلسفه وعرفان بود و شاگردان زیادی تربیت کرده بود.

وی گفت: آیت الله انصاری شیرازی بیان بسیار رسا و گیرایی داشت و مسائل دینی و علمی را عمیق فراگرفته بود و  شخصیت ساده و خاکی داشت؛  در این زمینه طلاب باید از این عالم دینی الگوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: آیت الله انصاری شیرازی در زمینه منبر استاد بود و در زمینه تدریس منظومه حکمت تبحر خاصی داشت، وی از شاگردان مطرح امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha