شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدمصطفی میرسلیم- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : اعتقادات راسخ دینی موجب به جوش آمدن خون شهید نواب صفوی در برابر ظلم وستم شد و در برابر کسانی که با ابزارهای مختلف قصد ضربه زدن به اعتقادات دینی مردم را داشتند، ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سید مصطفی  میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته درشصت و یکمین سالگرد شهادت روحانی شهید نواب صفوی، در مسجد باب الاحوائج کاشان به فرق فروپاشی  شوروی سابق  و فروپاشی اعتقادی درجامعه اشاره کرد و گفت : براساس آیات قرآن شخصیت هرانسان و جامعه ای بستگی به عمل واعتقاد افراد دارد؛ عده ای اعتقاد ندارند، ولی عمل شایسته دارند و خدا پاداش اعمال این گونه افراد را در این دنیا می دهد که چیزی درآخرت طلب نداشته باشند.

وی با  اشاره به اینکه عده ای هم اعتقاد خوب و راسخ دارند، ولی عملی ندارند و این گونه افراد در آخرت خیلی افسوس می خورند و می گویند ای کاش در دنیا کارخوبی انجام داده بودیم،  افزود براساس آیات قرآن کسانی که هم اعتقاد راسخ وهم عمل شایسته دارند، اینها شخصیت ارزشمند انقلابی  و اسلامی دارند.

 وی اعتقاد را به معنای دین باوری دانست و ادامه داد: خداوند هر آنچه را که برای سعادت زندگی دنیوی واخروی لازم بوده، به پیامبر(ص) ابلاغ کرده و حضرت هم آن را به مردم ابلاغ  فرموده است.

وی در ادامه با تشریح مبارزات شهید نواب صفوی با بیان اینکه ایشان از اعتقاد راسخ  وعمل مناسب و شایسته داشت، افزود: دلیل اینکه با گذشت  شصت و یک سال از شهادت این روحانی مبارز مراسم بزرگداشت می گیریم، به خاطر ادای دین به اعتقادات وعملی ایشان می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان این که غیرت مذهبی شهید نواب صفوی در برابر ظلم رژیم پهلوی موجب شعله ور شدن اعتقادات  دینی او شد، خاظرنشان کرد: نواب صفوی با تشکیل فدائیان اسلام به مبازه با رژیم پهلوی برخاست و به دفاع از اسلام پرداخت.

وی، اعتقاد راسخ، اخلاص، اخلاق مداری، شجاعت و صداقت را  از مهمترین ویژه گی های نواب صفوی عنوان کرد و اظهار کرد: کسانی که با نواب آشنا بودند از ایشان به عنوان فردی صبور وشجاع  و این که اهل دورویی نبود، یاد می کنند.

میرسلیم با بیان این که شهید نواب صفوی درتمام دوران زندگی اش اهل صدق و صفا بود، تصریح کرد: اعتقادات راسخ دینی موجب  به جوش آمدن خون نواب در برابر ظلم  وستم شد و در برابر کسانی که با ابزارهای مختلف  قصد ضربه زدن به اعتقادات دینی مردم را داشتند، ایستاد .

وی در بخش پایانی سخنان خود به دشمنی دیرینه امریکا با ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل، آمریکا را شیظان بزرگ و دشمن همیشگی ملت ایران می دانستند و مقام معظم رهبری نیز همین دیدگاه را دارند، لذا نباید به آمریکایی ها دل ببندیم.

میرسلیم یادآور شد: با توجه به منابع سرشار و فراوان کشورمان که در دنیا بی نظیر است، می توانیم با تکیه بر ظرفیت های درونی در مقابل آمریکا بایستیم.

وی به نقش مقام معظم رهبری در تداوم و حفظ  انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اشاره و تاکید کرد: باید با دوری جستن از اختلافات و چند گانگی، درسایه وحدت و همدلی براساس رهنمودهای ولایت فقیه حرکت کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که باید قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم، تصریح کرد: اختلاف و چندگانگی ما را به زمین خواهد زد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha