سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این که مجموعه مسئولان نظام و نیروهای مختلف کشور باید برای جلوگیری و مقابله با حوادثی مانند آتش سوزی و ساختمان پلاسکو در تهران آماده باشند، گفت: این حادثه همه مردم ایران را ناراحت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ظهر امروز (جمعه 1آبانماه95) در خطبه های نماز جمعه تهران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حادثه آتش سوزی و سپس فروریختن برج پلاسکو در شهر تهران، اظهار داشت: این حادثه غمبار مردم ما را ناراحت کرد و باید به خانواده فوت شده ها و آتش نشانان و همچنین مردم ایران تسلیت گفت؛ البته هنوز از تعداد دیگری از آتش نشانان غیور خبری نیست که امیدواریم سلامت باشند.

وی با اشاره به زحمات آتش نشانان در روزهای مختلف سال، گفت: این برادران همیشه با آب و آتش درگیر بوده و جانشان در خطر قرار میگیرد.

امام جمعه موقت تهران با تصریح بر این مطلب که حوادثی مانند آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تهران که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان و آتش نشانان شده، باید عبرتی برای مسئولین باشد، گفت: گرچه خود مسئولین هم می گویند که باید این حوادث عبرت باشد، اما حقیقتا باید از این حوادث درس بگیریم تا بعدها حوادث مشابه رخ نداده و بعد به فکر بیافتیم، بلکه باید از قبل از وقوع چنین حوادثی آن ها را پیش بینی و راه هایی برای مقابله با آن را یافت.

وی اظهار کرد: امیدوارم آنهایی که در این حادثه هنوز زنده‌اند خداوند به برکت دعای مردم  زنده نگه دارد و به خانواده‌هایشان برساند و اگر جانشان را از دست داده‌اند خداوند آنها را با شهدا محشور کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که همه مردم ایران از این حادثه ناراحت بوده و با خانواده داغدیدگان همدردی دارند، افزود: نیروهای مختلف کشور اعم از خدماتی، امنیتی، مسلح و ...، باید همواره خطرات داخلی مانند بحران های طبیعی چو سیل و زلزله را پیش بینی و رصد کرده و برای مقابله و رویارویی با آن حوادث احتمالی آماده باشند.

*یکسال بعد از برجام، شاهد رکود اقتصادی هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اجرای توافق هسته ای، گفت:  بعضی ها همچنان شعار می دهند، ولی واقعیت را همه مردم می داند که در این برجام به پرونده ننگین آمریکا یک برگه جنایت دیگری بر آن افزوده شد.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که آنهایی که آمریکا را بزک کرده و ابراز خوشبینی می‌کردند، وعده داده بودند که با برجام همه چیز حل شود، خاطرنشان کرد: یکسال گذشت، قرار بود همه تحریم ها برداشته شود اما شاهد رکود اقتصادی و تعطیلی مراکز تولیدی هستیم حتی تحریم های جدید وضع شد، لذا مردم حق دارند که همچنان مرگ بر آمریکا بگویند.

*قدرت آمریکا رو به افول است

وی  همچنین به نشست حل مسئله سوریه در قزاقستان اشاره کرد و گفت: ایران، روسیه، ترکیه ابتکار عمل را دارند تا بتوانند در مسئله آتش بس موثر باشند و شیعیان مظلوم در محاصره را نجات دهند.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر خاطر نشان کرد: آمریکا که روزی خود را کدخدای عالم می دانست اکنون صولتش ریخته و رو به افول است، این انقلاب رو به صلابت پیش می رود و این نشست بدون آمریکا در حال برگزاری است.

*انقلاب ایران معجزه اسلام در قرن حاضر بود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود، با اشاره به در پیش رو بودن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این دهه، همان دهه انفجار نور است، معجزه اسلام در قرن حاضر، تجلی قدرت ایمان و معنویت بود که از آستین  امام خمینی(ره) و ملت به پا خاسته ایران بیرون آمد و معجزه ای را خلق کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما در دهه فجر به پیروزی رسید و این همه معجزات و برکات در این مدت به بار آورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رهاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: جز اینکه بگوییم قدرت ایمان است، یک نصرت الهی است که یک رژیم مرتجع مجهز ژاندارم  غرب که همه امکانات امنیتی را در اختیار داشته و با وجود ساواکی قوی، خشن و بی رحم که نفس ها را خفه کرده، توانست رژیم متکی به قدرت های بزرگ را بردارد که این مسئله یکی از رهاورد های برجسته انقلاب بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن روز جهان دو قطبی بود. غرب و شرق، آمریکا و شوروی برای همه ملت ها و حکومت ها باوری پیش آمده بود که هیچ کشوری بدون اتکاء به یکی از این دو قطب نمی‌تواند حیات داشته باشد. استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در نظر این‌ها محال می‌نمود. اما این انقلاب آمد و راه نویی را که می شود بدون شرق و غرب شعار داد و عبور کرد، نشان داد و نتیجه گرفت.

*انقلاب ایران تفکر دو قطبی جهان را از میان برداشت

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با بیان  اینکه انقلاب ما تفکر قطبی بودن را از میان برداشت اظهار کرد: در پی انقلاب، سلطنت ریشه کن شد و امامتی که در دلها نفوذ کرده و دل هایی که با اسلام عجین شده توانست نظام متکی به مبانی نورانی اسلام را بنا کند و این بنای استوار به عنوان الگوی جدید مدل حکومتی در این عصر اتم جای خود را باز کرد و به جهانیان امید داد که این مکتب‌های فرسوده و بی ریشه که لیبرال دموکراسی یکی از آنها است هم در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد: حفظ اعتماد مردم در طی 4 دهه از رهاوردهای انقلاب است. زیرا بسیاری از انقلاب ها رخ می‌دهد، اما به یکسال نرسیده مردم کنار زده می شوند و گروه‌های جدید می آیند، ایده‌ها عوض می شود اما این انقلاب با امامت ولی فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم خون دادند، شکنجه شدند، جنگ را اداره کردند و به خصوص در مسائل سال 88 مقابله کردند.

 امام جمعه موقت تهران گفت: هر سال یک انتخابات برگزار شد و مردم با حضور در پای صندوق های رأی، سرافرازی برای نظام رقم زدند و در دو راهپیمایی روز قدس و22 بهمن اعلام همبستگی با نظام و ولایت داشتند که تا به حال هم ادامه دارد.

*محکومیت اعدام سه جوان بحرینی

وی در ادامه اعدام سه جوان شیعه بحرینی را محکوم کرد و گفت: در این رژیم پلید و ضعیف و پوسیده بحرینی که مشروعیت خود را از وقتی که مردم قیام کردند، ندارد و به رأی مردم کشور را اداره نمی‌کند وحتی حکومت ننگینی است که مرتب سرکوب شده، زندان‌ها پر از علما و افراد آزاده بحرینی است که اخیرا هم در اقدامی فجیع این سه جوان را به شهادت رسانده و حتی جنازه ها را به خانواده هایشان تحویل نداده و لباس آنها را تحویل داده تا زخمی بر دل آن ها بپاشد.

*تشییع آیت الله هاشمی همانند بصیرت مردم در 9دی بود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود: مراسم تشییع ایشان شبیه بصیرتی بود که در 9 دی مردم از خود نشان دادند و  حضور به موقع و فراگیر شما آنقدر خداپسند بود که به کسی مجال شیطنت  و فتنه را نداد و  نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خودشان مصادره کنند و این بصیرت شما بصیرت الهی و خدا پسندانه است و بسیار حرکت به جایی بود، چرا که  قدردانی از زحمات و مجاهدت های این عزیز سفر کرده بود.  در رأس بصیرت افزایی مردم پیام فوق العاده رهبری نگذاشت حقی از ایشان ضایع شود و از خدمات ایشان یاد کردند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha