سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ازدواج

حوزه/ حجت الاسلام کاظمی نژاد تصریح کرد: فرهنگ جامعه باید به مرحله ای برسد که همانند آزمایش خون و ژنتیک که بصورت اجباری از زوجین گرفته می شود، قبل از ازدواج هم به آنان مشاوره داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان حجت الاسلام هادی کاظمی نژاد کارشناس مسایل روانشناسی اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه در کارگاه آسیب شناسی روانی حوزه علمیه همدان  گفت: شخصیت های وابسته همیشه از دیگران تقلید می کنند و تایید دیگران برای او خیلی مهم است.

وی ادامه داد: افراد وابسته قابلیت" نه "گفتن را ندارند از این رو یا وابسته به فردی از خانواده مانند همسر، مادر، پدر و یا دیگر اعضا و همچنین وابسته به فرد خارجی مانند دوستان هستند.

این کارشناس مشاوره با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج، بیان داشت: فرهنگ جامعه باید به مرحله ای برسد که همانند آزمایش خون و ژنتیک که بصورت اجباری از زوجین گرفته می شود، قبل از ازدواج هم به آنان مشاوره داده شود.

حجت الاسلام کاظمی نژاد با اشاره به نقش اعتماد در زندگی مشترک، تصریح کرد: در خانواده ای که اعتماد از بین برود، آسیب های فراوانی از جمله بدبینی به همدیگر صورت می پذیرد و افراد با هر نوع کاری می خواهند طرف مقابل خود را رسوا کنند.

وی ادامه داد: آیت الله العظمی جوادی آملی فرمود در جامعه ای که جراحی پیشرفت کند نشانه ضعف بهداشت عمومی آن جامعه است و این درس عبرتی است برای عمل به جمله "پیشگیری بهتر است از درمان"، در زندگی های زناشویی ناسازگاری از مهم ترین عوامل جدایی ها است و اگر قبل از ازدواج طرفین به مشاوره مراجعه کرده بودند این ناسازگاری معلوم می شد.

 استاد حوزه با اشاره به علل پرخاشگری در افراد، خاطرنشان کرد: فردی که کمبود خواب دارد پرخاشگر می شود و تغذیه نیز یکی از عوامل پرخاشگری است و خانواده ها باید در مساله تنظیم تغذیه و خواب برنامه ریزی کنند.

وی در  پایان با اشاره به جایگاه رسانه ها در خانواده گفت: فرهنگ دینی ما دارای برنامه خوبی برای خانواده است، اما رسانه ها جای فرهنگ ما را گرفته اند و یکی از اضطراب ها جدید اضطراب جدایی از موبایل است، در حال حاضر ما جزیی از رسانه شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha