چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ازدواج

حوزه/ یک نویسنده و مشاور حوزوی در حوزه خانواده با تاکید بر اینکه همسران باید نگاه شان را به زندگی تغییر دهند، گفت: محبت، راز داری، صبر، اخلاق خوب از جمله قوانین دست یابی همسران به زندگی خوب و خوشبختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، شامگاه جمعه، اول بهمن ماه در مراسم پیوند آسمانی در حرم مطهر رضوی پیرامون قوانین خوشبختی، با تاکید بر اینکه همسران باید نگاه شان را به زندگی تغییر دهند، گفت: محبت، راز داری، صبر، اخلاق خوب از جمله  قوانین دست یابی همسران به زندگی خوب و خوشبختی است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات میان همسران در زندگی مشترک، هر یک از آنان باید رفتار و نگاه خود به یکدیگر را تغییر دهند، اظهار کرد: به عنوان نمونه اگر زنان می خواهند همسرشان به آنها محبت بیشتری کند، می بایست مراقب غرور همسر خود باشند.

این پژوهشگر حوزه خانواده با اشاره به اینکه یادآوری روزهای بد زندگی به یکدیگر باعث فراموشی روزهای خوب و لطمه زدن به کانون خانواده می شود، افزود: بانوان رازدار مسائل شخصی زندگی مشترک شان باشند زیرا برخی مشکلات خانوادگی میان همسران توسط خودشان بهتر حل می شود تا اینکه دیگران بخواهند حل کنند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) پیرامون اهمیت هدیه دادن به همسران، توصیه کرد: همسران در زندگی مشترک، با تمرین صبر و گذشت و افزایش سطح انتقاد پذیری، هنگام عصبانیت ادب را رعایت کرده و از همسر خود انتقادهای بی جا نداشته باشند.

در این مراسم، حجت الاسلام محمد کاظم جباریان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد، با اشاره به قوانین خوشبختی ابراز کرد: زوجین عناصر تشکیل دهنده خانواده هستند که باید در کنار یکدیگر مراقب این جامعه کوچک باشند.

وی با اشاره به تفاوت های زن و مرد اظهار کرد: خداوند به زنان طاقت و صبر عطا کرده که عاملی تاثیرگذار در زندگی مشترک است .

حجت الاسلام جباریان، «زوجيت» را به معنای زندگی همسران به صورتی يكدل و يكرنگ خواند و گفت: ده ها و شايد صدها تفاوت میان زن و مرد وجود دارد كه اتفاقا سبب شيريني زندگي مي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha