پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با ابراز تاسف از حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: اگر برای ایمنی این ساختمان هزینه اندکی صرف می‌شد، اکنون با این خسارت جانی و مالی عظیم رو به رو نمی‌شدیم.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران، اظهارداشت: این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده و تأسف‌آور است که منجر به شهادت جمعی از هم‌وطنان به‌ویژه آتش‌نشانان غیور شده است.

وی با تأکید بر حماسه‌آفرینی جمعی از آتش‌نشانان در این حادثه، تصریح کرد: آتش‌نشانان همیشه در جبهه بوده و جانشان درخطر است و حادثه ساختمان پلاسکو، نشان داد آن‌ها  همواره برای خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ضمن ابراز نگرانی از تعداد مجروحین و شهدای آتش‌نشان این حادثه، گفت: اگرچه چند تن از آن‌ها در این ساختمان گرفتارشده‌اند و متأسفانه هنوز از سرنوشت اکثر آن‌ها خبری در دست نیست، اما باید همه دستگاه‌ها و نیروهای امدادی در این مسأله بسیج شده و مراحل آواربرداری را با سرعت بیشتری به سرانجام رسانند.

آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به فرسوده بودن این ساختمان، بیان داشت: در این ساختمان با وجود اینکه چندین بار اخطار داده شد اما به دلایلی ضوابط امنیتی و ایمنی رعایت نشد و کسی به آن اعتنا نکرد.

امام جمعه اهواز، با اشاره به خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیر ساختمان پلاسکو، گفت: اگر برای ایمنی این ساختمان هزینه اندکی صرف می‌شد، اکنون با این خسارت جانی و مالی عظیم رو به رو نمی‌شدیم و بسیاری از عزیزانمان طعمه طریق و آوار ساختمان نمی‌شدند؛ ازاین‌رو لازم است مسئولان مربوطه و دستگاه‌های نظارتی، تدابیر ایمنی ساختمان‌های دیگر کلان‌شهرها را با جدیت لحاظ کنند و اگر ساختمانی از نظر فنی و فرسودگی دچار مشکل است، تحت نظارت ویژه تا تخلیه کامل آن قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha