سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبلیغ

حوزه/ اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دوره های نقد وهابیت و سلفیت، تربیت خطیب و معارف اسلامی با گرایش پاسخگویی به احکام را ویژه طلاب رو حانیون با هدف ارتقا مهارت تبلیغی برگزار می کند.

حجت الاسلام مجتبی زنده دل در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان در رابطه با دوره های آموزشی کاربردی مبلغان که توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود، اظهار کرد: اداره آموزش دفتر تبیلغات اسلامی اصفهان  سه دوره با عناوین نقد تفکر وهابیت و سلفیت، تربیت خطیب و مبلغ احکام برگزار می کند.

وی در تبیین دوره نقد تفکر وهابیت عنوان کرد: این دوره دارای 25 ساعت آموزش و سرفصل های حقایق و معارف شیعه، مبانی کلامی وهابیت، شبهه شناسی وهابیت، جریان شناسی وهابیت، آشنایی با شیوه تبلیغی وهابیت و راهکارهای مقابله با آن است که برای ثبت نام شرایط خاصی ندارد و عموم طلاب می‌توانند در آن شرکت کنند.

رئیس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه ابراز کرد: این دوره در آینده برای غیرطلاب نیز برگزار خواهد شد به گونه ای که دوره آموزشی در ادارات متقاضی همچون آموزش و پرورش برگزار شود.

وی در رابطه با دوره پاسخگویی به احکام بیان کرد: این دوره دارای 200 ساعت کلاس آموزشی تخصصی می‌باشد که طلاب برای ثبت نام در این دوره باید سطح یک حوزه را گذرانده و سابقه تبلیغی نیز در پرونده خویش همراه داشته باشند که پیش از ورود با انجام یک مصاحبه تخصصی شرایط احراز خواهد شد.

حجت الاسلام زنده دل در تببین سرفصل های دوره آموزش احکام تشریح کرد: این دوره شامل سرفصل‌های روش بیان احکام، پاسخگویی به مهارت های ارتباطی، احکام معاملات، مطهرات، مسائل بانکی، عبادات، بانوان و احکام اخلاقی است.

وی در رابطه با سرفصل های آموزشی دوره عرفان های نوظهور عنوان کرد: این دوره شامل عقاید، آشنایی با عرفان های اسلامی، آسیب شناسی عرفان های نوظهور و آشنایی با عرفان های نوظهور هندی، آمریکایی و ... و شیوه های مقابله با این عرفان های کاذب است.

رئیس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تشریح دوره تربیت خطیب اشاره کرد: این دوره در 2 مقطع مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود، افرادی که در دوره مقدماتی شرکت می‌کنند باید دارای حداقل 40 روز سابقه تبلیغی و سطح یک حوزه و افرادی که در دوره تکمیلی شرکت می‌کنند باید دارای 90 روز سابقه تبلیغی و سطح 2 حوزه علمیه باشند.

وی ادامه داد: دوره مقدماتی شامل 190 ساعت و دوره تکمیلی دارای 160 ساعت آموزش با سرفصل های فن سخنرانی، روانشناسی تبلیغ و مهارت های ارتباطی است که هر دوره به صورت تخصصی سرفصل های مجزا دارد و افراد پس از گذراندن این دوره ها در حوزه خطابه و منبر، به صورت تخصصی وارد عمل خواهند شد، البته پس از گذراندن این دوره در پایان یک مصاحبه تخصصی از شرکت کنندگان گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام زنده دل در پایان با بیان اینکه اساتید دوره از نخبگان حوزه علمیه اصفهان و قم می‌باشند اذعان کرد: در پایان دوره گواهینامه مهارت به دانش آموختگان اعطا می شود که برای شرکت در دوره های تبلیغی آنان موثر است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha