پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مسلم لاله زاری

حوزه / مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه یزد از برگزاری دوره آموزشی مکالمه عربی در حوزه استان خبر داد.

حجت الاسلام مسلم لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی مکالمه زبان عربی در استان گفت: این کارگاه از سال 1381 بصورت مقدماتی در استان برگزار می شد و طلاب می توانستند در آن شرکت نمایند ولی از سال 1394  این دوره به صورت منظم و جدی تر در استان پیگیری و کار خود را آغاز کرد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در سال 94 با انتشار فراخوان به صورت عام و گسترده، تعداد 100نفر از طلاب ثبت نام کردند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 40نفر به دوره تابستانه مکالمه عربی راه یافتند.

وی ادامه داد: امسال نیز با تصمیمی که مرکز آموزش زبان حوزه های علمیه کشور گرفت، آموزش زبان برای پایه های دو اجباری بوده و آنها باید زبان عربی را بیاموزند و با توجه به تحصیل حدود 100 طلبه در پایه دو مدارس علمیه، فراخوان برگزاری این برنامه در سطح مدارس علمیه استان ابلاغ گردید.

 حجت الاسلام لاله زاری به برخی از مشکلات برگزاری این دوره ها در مدارس شهرستان های یزد اشاره کرد و افزود: در برخی از شهرستان های یزد به علت عدم وجود زیرساخت های مورد نیاز برگزاری دوره آموزش مکالمه عربی مانند ابرکوه ، بافق و بهاباد برگزار نمی شود اما در شهرستان های میبد و اردکان برگزار خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به زمان ثبت نام در این دوره آموزشی، گفت: براساس این فراخوان مقرر شد از تاریخ 7 بهمن ماه به مدت یک هفته ثبت نام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کلاس های دوره آموزشی مکالمه عربی عصرها برگزار می شود و هیچ مداخله ای با کلاس های حوزویان ندارد اذعان داشت: این دوره به صورت رایگان است و طلاب فقط با پرداخت ودیعه می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

حجت الاسلام لاله زاری به بیان سطوح این دوره از مقدماتی، متوسطه ، عالی و تخصصی پرداخت و گفت: طلاب می توانند با گذراندن هر مرحله گواهی فراگیری هر دوره را کسب کنند و به مرحله بعد راه یابند.

حجت الاسلام لاله زاری با اشاره به اینکه طلاب با گذراندن مرحله مقدماتی نیمی از زبان عربی را فراخواهند گرفت، افزود: طلاب با گذراندن هر مرحله می توانند بر آموخته های خود بیافزایند و با استفاده از اساتید مجرب در این دوره ها ، زبان عربی را کامل فراگیرند.

وی در پایان گفت: طلاب می توانند برای ثبت در این دوره ها به معاونت آموزش حوزه علمیه یزد و یا معاونت پژوهش مدرسه علمیه خان مراجعه کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha