جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بصیرت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در نشست بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد بر ضرورت بصیرت افزایی بانوان طلبه برای دوری از لغزش و اشتباه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت السلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشست بصیرتی بانوان طلبه مقطع سیکل مدرسه علمیه الزهرا(س) به تشریح اهمیت بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: طلبه ای که فقط درس بخواند و بصیرت نداشته باشد، زیان می کند و در مواضع حساس زندگی به لغزش و اشتباه می افتد.

وی، فراگیری قرآن و عمل به آن را یکی از راه های رسیدن به بصیرت عنوان کرد و  با استناد به آیات 18 تا 24 سوره حشر، از آثار و برکات تلاوت این آیات سخن گفت و افزود: کسی که بر تلاوت آیات این سوره در تعقیبات نماز و به خصوص در آخر شب مداومت داشته باشد، می تواند به اصلاح نفس و ارتقاء عزت نفس خود کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خاطرنشان کرد: کسانی که خود را به این دنیا مشغول کرده و در آن غوطه ور شده اند، به هلاکت می رسند و این یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه امروز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: افزایش آمار طلاق باعث شده که خانواده های متدین برای واسطه شدن در امر ازدواج به حوزه های علمیه رجوع کنند و از آنها به عنوان راهنمایان دینی مشورت بگیرند.

برپایه این گزارش، مدیر حوزه علمیه خواهران یزد همچنین از امکانات و طرح های اجرا شده در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، بازدید نمود و برای جبران کمبودها قول مساعدت وهمکاری داد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha