چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: گسترش حوزه های علمیه موجب توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزش های اخلاقی در جامعه می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره وضعیت فعلی حوزه استان، بیان کرد: استان مازندران که مدال پر افتخار  دیار علوی بودن را  دارد، در حال حاضر دارای 53 مدرسه علمیه برادران و خواهران با قریب به 8 هزار طلبه جوان در حال تحصیل می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: با توجه به این که مازندران به دلیل وضعیت اقلیمی و همچنین نعمات خدادادی فراوان از جمله جنگل سرسیبز و دریای خروشان، توریستی بوده  و دارای جمعیت شناور بالایی می باشد؛ لذا دچار آسیب های جدی در حوزه فرهنگی و حفظ ارزش های اخلاقی و دینی است، بنابراین تاسیس حوزه علمیه در این تمام شهرهای این استان به دلیل تاثیر بالائی که حوزه ها در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزش های اخلاقی دارند، امری ضروری می باشد.

وی اظهار کرد: انتظار ما این است در دیار علویون، مسئله فرهنگ دینی و حفظ ارزش های اسلامی و اخلاقی بیشتر مورد توجه مسئولین کشوری و استانی قرار گیرد.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در مازندران برای تاسیس حوزه، قیمت بالا و محدودیت زمین به دلیل توریستی بودن و خاک مرغوب این استان است که امیدواریم با همت علما و مسئولین در داخل و خارج استان، نیاز مکانی برای تاسیس و بنای حوزه برادران و خواهران در مازندران مرتفع گردد تا در آینده نزدیک، شاهد فراهم شدن زمینه تحصیل برای همه علاقمندان به تحصیل در حوزه باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که حوزه های علمیه ادامه دهنده راه انبیاء الهی می باشند؛ لذا حوزه علمیه مازندران با وجود تمام محرومیتهای فراوان، دست از رسالت دینی و ارزشی خود برنداشته و با قوت بیشتر به کار خود ادامه می دهد.

313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha