جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان از آموزش و تربیت ۵۰ نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران این استان در طرح خواهران یاور نماز برای تبلیغ و اقامه نماز در بین دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان ؛خانم سمیه عزیزی عصر امروز در جلسه آسیب شناسی و راهکار عملی اقامه نماز مدارس که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارتقاء فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان ایجاد و فضاسازی مطلوب برای اقامه نماز است افزود:نمازخانه های مدارس باید از فضای فیزیکی و زیبایی ظاهری برخوردار باشند تا دانش آموزان اقامه نماز را در فضایی معطر و دل انگیز تجربه نمایند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان تلاش برای فرهنگ سازی اقامه نماز در سنین ابتدایی در بین دانش آموزان را از دیگر راهکارهای اقامه نماز در مدارس برشمرد و تصریح کرد:فلسفه نماز باید از همان سنین کودکی در مهدها و دبستانها در بین کودکان نهادینه شود تا در نوجوانی اقامه نماز در بین دانش آموزان مدارس به یک فرهنگ منجر شود.

عزیزی با بیان اینکه مبلغان و طلاب باید با ارائه راهکارهای ابتکاری و تشویقی فرهنگ اقامه نماز را در بین دانش آموزان نهادینه کنند خاطر نشان کرد:مبلغان نباید لحظه ای از آموزش و ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به نماز غافل شوند.

وی در پایان از تربیت و آموزش قریب به ۵۰ نفر از مبلغان و طلاب مدارس علمیه با عنوان خواهران یاور نماز در طرح ملی بیان خبر داد و افزود:این تعداد مبلغ با بهره گیری از آموزش های تخصصی لازم در امر اقامه نماز برای تبلیغ در مدارس حضور می یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha