سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد محبی

حوزه / مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: ترویج فرهنگ حجاب راهکار مهم مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام محمد محبی در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام، ضمن تسلیت جانباختن  جمعی از آتش نشانان فداکار اظهارکرد: نباید  از این حوادث به سادگی گذشت، بلکه باید مسئولین و مدیران ارشد دولت راهکاری در این گونه حوادث که در حادثه اخیر و یا در جاده ها نیز وقوع بسیاری ازتلفات را شامل می شود را بیاندیشند.

این محقق حوزه قزوین در ادامه به مسئله مهم تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان برای نظام جمهوری اسلامی اشاره وبیان داشت: امروز متاسفانه دشمنان با همه برنامه های ضد فرهنگی واسلامی در صدد تخریب ارزشهای والای اسلامی هستند که نقش خانواده ها در این عرصه بسیار موثر است.

وی به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره و بیان داشت: بی‌شک بدحجابی و بی‌عفتی ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی است، از این رو هر کس در هر مقام و جایگاهی که هست باید به سهم خود در مقابله با این مسئله نامطلوب بکوشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین اظهار داشت: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره کوشیده‌اند با رواج فرهنگ غربی و برهنگی، فکر و ذهن مسلمانان را مشغول گناه، معصیت و بی‌بند و باری کنند که باید هوشیار باشیم.

وی ابراز کرد: بی‌دلیل نبوده و نیست که دین مبین اسلام، حجاب و عفاف را واجب عینی قلمداد کرده و مردان و زنان مسلمان را امر به التزام به این حکم شرعی کرده است.

حجت الاسلام محبی عنوان داشت: بی‌تردید حجاب یکی از احکام مسلم اسلامی است که دشمنان می‌خواهند آن را صرفاً یک حق اجتماعی نشان دهند تا به این وسیله به راحتی موجب از بین بردن آن شده و مردم را به کنار گذاشتن حجاب که تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در جامعه دارد، دعوت کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه های ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه توجه به نظر مردم است تا برنامه ها براساس دیدگاه مردم نیز  برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام محبی تصریح کرد: دشمنان اسلام می خواهند به وسیله های مختلف که ماهواره یکی از آن هاست، این ارزش و هویت دینی را کم رنگ و پایه های آن را متزلزل  کنند و ما وظیفه داریم همیشه و به خصوص در این ایام از این فریضه ای که مورد هجمه قرار گرفته محافظت نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha