پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام غلامرضا عادل

حوزه / مدیر کل اوقاف قزوین گفت: گسترش موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه نیازمبرم امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، امروز در نشست مشترک اداره اوقاف با حوزه علمیه قزوین به ترویج فرهنگ وقف در کشور اشاره واظهار کرد: متأسفانه در صد بسیار کمی از موقوفات با نیات حوزه های علمیه است که نیازمند تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نیت حوزه های علمیه هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد:  با توجه به شرایط موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه از نظر کیفی و کمی مبالغ اجرای نیت بسیار اندک است.

وی افزود: تا حوزه های علمیه به طور جدی از وقف حمایت نکنند، وقف و فرهنگ آن و حقوق موقوفات در جامعه احیا نمی شود.

این کارشناس دینی اظهار داشت: باید برای احیای وقف در مدارس علمیه تلاش جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام عادل عنوان داشت: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات و صالحات ماندگار و ره توشه اخرت است که با حبس سرمایه ای از داده های الهی در کارهای نیک و خیرات و مبرات انجام می گیرد.

وی ادامه داد: ما باید فضا و شرایطی را در جهت احیای بیش از پیش این سنت حسنه فراهم کنیم تا شاهد آثار و برکات این سنت حسنه که به آن تاکید فراوان شده است در جامعه باشیم.

وی اعتماد سازی و اجرای امینانه نیت واقفین را سبب زنده شدن فرهنگ وقف دانست و ادامه داد: مردم با توجه به عشق و علاقه ای که به فرهنگ دینی و اهل بیت دارند؛ اگر بدانند  که آنچه سرمایه گذاری می کنند در جهت منویات آنها هزینه می شود قطعا از خود علاقه و اشتیاق برای انجام وقف نشان می دهند.

 مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان، همدلی،همکاری و همراهی مسئولان فرهنگی، خیرین، فعالان فرهنگی و واقفین را ضروری دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم بحث فرهنگی وقف را جزء اولویت های برنامه های خود قراردهیم.

وی ابراز کرد: یکی از منابع مالی مهم که ماندگار است و می توان به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن به آن نگاه کرد مساله وقف است که بتوانیم از آن محل هزینه های جاری و عمرانی را انجام دهیم.

حجت الاسلام عادل به موقوفات حوزه علمیه در استان اشاره وبیان داشت: موقوفات حوزه های علمیه در قزوین بسیار قابل توجه از سایر استانهای دیگر است که باید تلاش نماییم  مدرسه علمیه سردارین را نیز با کمک خیرین ومردم هر چه زودتر احیا نموده و در اختیار طلاب حوزه علمیه قزوین قرار دهیم.

حجت الاسلام عادل در پایان از تلاش های مدیر حوزه علمیه قزوین در این راستا قدردانی نمود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha