جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مدیر حوزه قزوین و مسئولان اوقاف استان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت و توان تبلیغی علما و روحانیت در راستای ایجاد وقف های جدید برای حوزه های علمیه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشست مشترک مدیران و معاونین اداره کل اوقاف وامور خیریه با مدیران مدارس علمیه قزوین که  در مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار کرد: احیای موقوفات حوزه های علمیه از مهم ترین اهداف و برنامه های این نشست مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت شناسایی موقوفات حوزه های علمیه صورت گرفته است  و یکی از برنامه های مهم این نشست مشترک باید  زمینه سازی برای ایجاد وقف های جدید برای حوزه های استان باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: بسیاری از امور حوزوی مدیون وقف و واقفین و علمای گذشته است که وقف را احیا کرده‌اند. همان گونه که وقف حوزه های علمیه را احیا و آباد کرد، علما هم وقف را به پا داشتند و در تبلیغ و احیای آن کوشیدند و این امر دو جانبه، اثرات بسیار عظیمی در جامعه اسلامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: وقف در پرورش مبلغان و علمای دین هم نقش زیادی داشته است، البته باید تلاش ها در این زمینه در رابطه با احیای موقوفات حوزه علمیه تداوم داشته باشد.

وی ابراز کرد:  وقف برای حوزه‌های علمیه، بارزترین مصداق باقیات صالحات و از نظر دنیوی و اخروی نیز بیشترین سودمندی را برای واقف نیک‌اندیش به همراه دارد؛ چرا که حوزه‌های علمیه زمینه‌ساز هدایت مردم به سوت اخلاقیات و گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: تلاش های بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه شده، ولی باید این تلاش ها در جهت اجرای سنت حسنه وقف در استان ویا سایر روستاها از طریق مبلغین وروحانیون به خوبی انجام شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha