سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
راهپیمایی مردم بحرین

حوزه/ اعتراضات مردمی به اعدام سه جوان بحرینی در حالی ادامه دارد که دو جوان انقلابی دیگر به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز هم در بحرین مردم در اعتراض به عدم استقلال سیستم قضایی و اعدام سه جوان انقلابی این کشور در هفته گذشته در بسیاری از مناطق دست به راهپیمایی زدند و پیش بینی میشود فردا در هفتمین روز از شهادت این سه جوان بر تجمعات خیابانی مردم بحرین افزوده شود.

قطعا یکی از مهمترین قضیه ها و نگرانی های پیش روی مردم بحرین و فعالین سیاسی و حقوقی بحرین در روزهای آینده پرونده دو جوان انقلابی دیگر  که به اعدام محکوم شده اند می باشد.

محمد رمضان و حسین موسی در فوریه سال 2014 به اتهام دست داشتن در قتل یک پلیس در منطقه "دیر" بازداشت شده و بعد از چند روز خبرگزاری رسمی و وزارت کشور بحرین اعلام نمود آنها به قتل پلیس اعتراف کرده اند. این در حالی ست که در اولین دادگاه این پرونده متهم اول حسین موسی علنا اعلام کرد علت اینکه محمد رمضان را  به عنوان شریک جرم در این قتل ادعایی معرفی نموده این بوده است که چندین روز متوالی برای شکنجه از سقف اتاق بازرسی آویزان بوده و مورد ضرب و شتم و اهانت و شکنجه قرار گرفته و مجبور به این اعتراف دروغ شده است.

محمد رمضان هم در گفته هایی مشابه گفت در طول روزهای بازجویی در ساختمان تحقیقات جنایی مورد انواع شکجنه و شوک الکتریکی قرار گرفته تا اینکه  تحت شکنجه اعتراف به قتل کرده است.

* محرومیت دو جوان متهم از حق تعیین وکیل و مشورت با وکلا

همچنین هر دو متهم در طول مدت تحقیق و بازرسی و پیش از برگزاری جلسات دادگاه از حق تعیین وکیل و مشورت با وکلا محروم بوده اند . مدعی العموم نیز هیچ دلیل واضحی از اقدام آنان به قتل ارائه نداده است .

در دسامبر 2014 هر دو متهم محکوم به اعدام گشته و در سال 2015 حکم اعدام صادره در دیوان عالی بحرین نیز تأیید و لازم اجرا گشت.

در کنار بسیاری از سازمانهای حقوقی ، سازمان عفو بین الملل نیز دو روز پیش (18 ژانویه 2017) در نامه ای باتوجه به اعدام سه جوان بحرینی در هفته گذشته نسبت به وضعیت محمد رمضان و حسین موسی اخطار داده و ابراز نگرانی کرد و از بحرین خواست تا این حکم را لغو نماید.

امروز همچنین در ادامه صدور احضاریه های قضایی برای فعالین حقوق بشر، خانم ابتسام الصائغ برای حضور در دادستانی بحرین در صبح فردا احضاریه دریافت کرد.

وى از جمله فعالین پیگیر پرونده اعدام سه جوان بحرینی و بسياري از پرونده ها و قضایای دیگر ناقض حقوق بشر در بحرین است .

در ادامه تصاویری از راهپیمایی امروز مردم بحرین را مشاهده می کنید:

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha