چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ افتتاح مرکز تخصصی حوزوی فلسله اسلامی  اسراء

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: امروز به برکت قلم امثال آیت الله العظمی جوادی آملی آرامش و امنیت ارزشمندی در فلسفه و عرفان ما مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی شامگاه شنبه در آیین  افتتاح مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء اظهارداشت: یکی از برنامه های خوب و ارزشمند برای حوزه علمیه قم و مجموعه حوزویان مشتاق علوم عقلی تاسیس و تشکیل مرکز فلسفه اسلامی به عنوان یک افتخار می باشد.

وی افزود: اکنون بیش از 4 سال از تاسیس مرکز تخصصی تفسیر اسراء می گذرد و افتخار داریم که فضای ارزشمندی را معطر به بوی قرآن را خلق و این تفکر علمی را به مجموعه حوزه های علمیه افزوده کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی ادامه داد: دانش ارزشمند فلسفه اسلامی یکی از اصیل ترین دانش های اسلامی است که بنیان آن به بیش از هزار سال همزمان با حرکت های اصیل فقهی می باشد و در طول دوران ستارگان پرفروغی این علم را پرورانیدند از جناب فارابی که فلسفه اسلامی را پایه گذاری کرد تا به شیخ الریس ابوعلی سینا تا ملاصدرا این علم پرورانیده شد و در عصر معاصر نورانیت امام راحل و علامه طباطبایی این علم را به تمدن نوین اسلامی و الهی سوق می دهند.

رئیس شورای علمی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء بیان داشت: آثاری که در این هزار سال در علوم عقلی و عرفان اسلامی تولید شده است قابل نمایش نیست، تراث کهن و گرانقدر علوم عقلی عموماً و در حوزه علمیه قم خصوصا، میراث کهن و ارزشمندی است و این مرکز به سهم خود گوشه ای از فعالیت های فوق العاده این علم که نیاز امروز جامعه بشری و جهان اسلام می باشد را برجای گذاشته است.

وی با بیان مطلبی از آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قبل از اینکه مردم را آزاد کند علوم اسلامی را آزاد کرد، علومی که در گذشته نامی از آنان نبود و اگر بود حرکتی نبود.

حجت الاسلام  والمسلمین جوادی آملی گفت: موطن علوم اسلامی فقه، کلام، تفسیر، قرآن، تاریخ، حدیث و.. است، امروز جامعه اسلامی نیازمند تاسیس و راه اندازی دهها مرکز تفسیری ، کلامی، فقهی، فلسفی و علوم مختلف اسلامی است، تاسیس مراکز متعدد جای را بر کسی تنگ نمی کند و تعدد این مراکز تلاش و پویایی را در تحقیق و پژوهش در دین رقم می زند.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha