چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماز

حوزه/ کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نماز اساس و پایه دین مبین اسلام است که باید جایگاه و اهمیت این فریضه الهی بیش از پیش در جامعه اسلامی تبیین شود.

حجت الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهارداشت: نماز انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فرو مي برد و این عمل عبادی پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم مي سازد كه آلودگي ها و آثار گناه را از دل و جان او پاک می کند.

وی با اشاره به اینکه هر چه گرفتاری داریم به دلیل غفلت از نماز است، افزود: طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) که نماز را نور چشم خود می داند، باید در محیط کار، محیط زندگی، مدارس و دانشگاه ها به اهمیت نماز پرداخته شود و همواره برای این معروف مهم و احیا و ترویج آن بیش از پیش تلاش نماییم.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی، نماز را اوج فعالیت های فرهنگی دینی عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال سلامت اجتماعی، روحی و روانی هستیم و جامعه به سلامت از این گرد و غبار باید دور شود، تنها راه آن توجه به نماز و اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه برجسته ترین نماد همبستگی نماز جماعت است، اظهار داشت: نماز جماعت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان را رقم می زند و در واقع انرژی و نیروی لازم برای تکاپو و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در اجتماع را بین مسلمانان و نمازگزاران ایجاد می کند.

حجت الاسلام رحمانی همچنین با اشاره به اینکه تنها مشكلى كه دنياى علم و صنعت امروز آن را حل نكرده، مشكل آرامش روحى است، افزود: آمار بيماری هاى روانى و مصرف قرص اعصاب هر روز زياد مى‏شود اما باید بدانیم که هيچ چيز جز ياد خدا و ايمان، انس، عشق و توكّل به او، به انسان آرامش نمى‏دهد و فقط با ياد خدا دل‏ها آرامش مى‏يابد.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت، گفت: همچنین در احادیث و روایات معصومین(ع) برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت شمرده شده است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه اقامه نماز موجب تحکیم ایمان و اعقادات دینی و باورهای مذهبی افراد شده و به سلامت نفس افراد کمک کرده و به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود، خاطرنشان کرد: نماز باید در همه شئون زندگی مورد عنایت همه گروه ها به ویژه جوانان قرار گیرد تا نتیجه و آثار و برکاتش در زندگی انسان دیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha