چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسوی-دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه در جمع طلاب اهل سنت

حوزه/ نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در جمع طلاب اهل سنت خراسان شمالی گفت: روحانیت شیعه و سنی، امروز با دنیای متفاوت و نیازها و اقتضائات جدید روبرو است و اگر بخواهد با شیوه‌های ۵۰ سال پیش دین را به جامعه عرضه کند، توفیقی در این مسیر نخواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سیزدهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، با حضور در مدارس علمیه الاظهر روستای باغلق، رحیمی روستای بک پولاد، عرفانی و صدیقی روستای گز و کریمی روستای یکه سعود، از نزدیک با طلاب و روحانیون اهل سنت این مناطق دیدار و گفتگو کرد.

وی، خدمت‌رسانی به طلاب اعم از اهل سنت و شیعه را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: خدمت گزاری به طلاب هم افتخار است و هم وظیفه، و این وظیفه‌ای است که رهبر معظم انقلاب از سال 1370 با تدبیر خود مبنی بر تأسیس مرکز خدمات به عهده ما نهاده اند و هر روز شاهد پربارتر شدن آن هستیم.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر رعایت شرایط تحت پوشش قرار گرفتن در مرکز خدمات گفت: هر طلبه‌ای در هر نقطه‌ای از ایران، اعم از شیعه و سنی، ایرانی و خارجی، خواهر و برادر اگر تحت ضوابط و شرایط باشد و مراکز مربوطه آن‌ها را تائید کنند، حتماً به آن‌ها در چارچوب ضوابط، خدمات ارائه می‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای خروجی‌های حوزه، اظهار داشت: طلبه‌های عزیز بعد از اینکه عمر و جوانی خود را درراه کسب علم صرف می‌کنند و به سطحی می‌رسند که قابلیت ثمربخشی برای جامعه را دارند باید دریکی از شئون طلبگی به جامعه خدمت کنند و آنچه را در این سال‌ها خوانده‌اند اول خود عمل کرده و بعد به جامعه ارائه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، شرط خدمت‌رسانی به طلاب اعم از شیعه و سنی را اشتغال در یکی از شئون طلبگی دانست و با برشمردن شئون طلبگی تصریح کرد: اگر طلبه‌ای در هر مرحله‌ای از تحصیل خود و حتی بعد از سپری کردن سطوح عالی از سلک و رسم طلبگی خارج شود، طبعاً از خدمات مرکز نیز بی‌بهره خواهد شد.

وی بابیان اینکه طلاب باید به‌گونه‌ای درس بخوانند که بتوانند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند، اذعان کرد: حقیقت این است که روحانیت اعم از شیعه و سنی، امروز با یک دنیای متفاوت و نیازها و اقتضائات جدید روبرو است و اگر بخواهد با همان شیوه‌های 50 سال پیش دین را به جامعه عرضه کند باید بداند که توفیقی در این مسیر نخواهد داشت.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، عامل پیشرفت و موفقیت طلاب را دو بال تقوا و علم معرفی و اضافه کرد: طلبه‌ای که از این دو بی‌بهره باشد یا امکان پرواز به‌سوی تقرب الی الله نخواهد داشت و یا اگر بتواند حرکتی انجام دهد بعد از مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد.

وی خطاب به طلاب ادامه داد: باید خود را موظف کنید که خوب درس بخوانید و از آن مهم‌تر تقوا و تمام مصادیقش را اعم از انجام نوافل، انس با قرآن و ذکر خدای متعال در تمام مراحل زندگی خود مراعات کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ضمن گوشزد کردن خطر داعش و تکفیری‌ها برای اسلام و مسلمین، گفت: این گروه‌های انحرافی باهدف خدشه‌دار کردن اسلام در دامن استعمار پرورش‌یافته‌اند و روحانیون خصوصاً روحانیون اهل سنت وظیفه‌ دارند اولاً مرزبندی تمام مذاهب اسلامی را نسبت به این جریان، برای مردم تشریح کنند و در مورد انحرافات آن روشنگری کنند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این دیدارها، مدیران مدارس علمیه، گزارشی از وضعیت تحصیلی و معیشتی طلاب ارائه کردند و طلاب و اساتید به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ ز

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha