شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی؛ در همایش حوزه انقلابی

حوزه/ قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) از برگزاری همایش حوزه انقلابی در روز چهارشنبه در مصلای قدس قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع همایش «حوزه انقلابی»در سالن اجتماعات موسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد به تشریح برنامه های این همایش پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این همایش لبیک به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر انقلابی بودن حوزه است.

 قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مجمع نمایندگان بر اهمیت حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در آن دیدار گفتند« انقلابی بودن حوزه همتراز با شئون دیگر حوزه است»، و به همین دلیل لازم  است حوزویان برای درک بیشتر و اجرای آن، ابتدا عظمت انقلاب را بفهمند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: رهبر انقلاب معتقدند«اگر بخواهیم حوزه انقلابی بماند، لازم است در این رابطه کار کارشناسی برای شناخت خطرات و آسیب ها، برنامه ریزی دقیق و تدبیری حکیمانه و عالمانه و اقدام عملی انجام داد و نباید برای حفظ و تداوم انقلابی بودن حوزه، تنها به احساس خطر کردن کفایت کرد».

 قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: ایشان معتقدند« باید حوزه به گونه ای باشد که تفکر انقلابی به رشد و بلوغ برسد و حرکت و منش انقلابی در حوزه فراگیر شود، مانند کوره آتشفشان باشد که حوزه انقلابی را از خود صادر کند».

 وی بیان داشت: اگر حوزه و حوزویان در این  راستا گام بردارند قطعا در چنین زمانی می توان گفت، نظام و جامعه نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد؛ بنابراین برای تحقق این امرنیازمند جدی برای واکاوری و اجرای سخنان رهبر انقلاب می باشیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برگزار کنندگان این همایش به دنبال تحقق اهداف مهم درمقام سیاسی، عملی و لبیک به بیانات رهبرانقلاب می باشند عنوان کرد: این همایش همگانی نخواهد بود، بلکه تنها حوزویان وفرهیختگانی در این همایش حضور خواهند داشت که درعرصه انقلابی فعال ودارای سابقه انقلابی می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: هدف دیگر این همایش، سازماندهی روحانیت فعال در عرصه انقلابی و تلاش برای رشد بلوغ حوزه، هم فکری، هم افزایی و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای مقابله با برنامه های دشمن و آسیب شناسی است.

 قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه این همایش نقطه شروع برای حرکت بزرگ و رسیدن به راهکارهای مناسب برای تداوم و انقلابی ماندن حوزه است، افزود: این همایش در بخش  های سخنرانی و کمیسیون برگزار می شود.

وی بیان داشت:همایش حوزه انقلابی4 کمیسیون با عنوان مفهوم حوزه انقلابی در اندیشه امام و رهبری، مبانی حوزه انقلابی و راهکارهای مناسب در مفاهیمی مانند عدالت خواهی، استکبار ستیزی و ولایت فقیه، آسیب شناسی حوزه انقلابی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و معرفتی و راهکار مقابله با برنامه دشمن و نهایتا راهکار انقلابی بودن خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین افزود: در این کمیسیونها  کارشناسان حوزوی به بحث و تبادل نظر خواهند شد تا بتوانند بهترین راهکارها را برای ا دامه حیات انقلابی مانده حوزه و در ادامه نظام ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: در این همایش بر آنیم که  ابعاد مختلف انقلابی ماندن حوزه بر اساس مبانی و اندیشه حکومت اسلامی، امام و رهبر انقلاب و ساختار تفکر انقلاب را برای حوزویان تبیین کنیم.

 قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: از جمله مؤلفه های انقلابی بودن حوزه، حضور به هنگام، با بصیرت و با نشاط در حوادث  حوزویان در عرصه های مختلف سیاسی  و در ادامه تقویت نظام  است.

وی بیان داشت: تجربه نشان داده، حوزویان هر موقع به هنگام، با بصیرت و با نشاط در حوادث بودند مردم هم در صحنه  حاضر شدند، بنابراین انقلابی بودن، نیازمند تقویت سه رکن ولایت، مردم و و روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین افزود: حضور روحانیت اصیل در صحنه به این معنا است که همواره در حوادث حضور جدی داشته باشند تا بتوانند اندیشه و ارزشهای انقلابی و  جهاد را زنده و پویا نگه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: پرورش و تربیت اساتید حوزه، تربیت نسل آینده تراز انقلابی، تربیت مدیران فرهنگی نیز از دیگر رسالت های حوزه است.

 قائم مقام مؤسسه  امام خمینی(ره)  افزود: همایش چهارشنبه بعد از نماز مغرب با برگزاری نشست های تخصصی در مصلی قدس  شروع خواهد شد.

  وی با بیان اینکه این برنامه در روز دوم ساعت 7 و نیم صبح ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید یکی از سخنرانان این همایش است.

عضو جامعه مدرسین افزود: آیات مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)، محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  سخنرانان صبح خواهند بود. 

حجت الاسلام و المسلمین رجبی  افزود: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  کعبی از کارشناسان حوزه انقلابی ادامه خواهد پیدا کرد.

عضو جامعه مدرسین  گفت: سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیرحوزه های علمیه نیز پایان بخش همایش حوزه انقلابی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha