پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد ارومیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از اجرای طرح جامع «نقش تربیتی تهذیبی اساتید در کلاس درس» در مدارس علمیه آذربایجان‌غربی خبر داد.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اجرای طرح جامع نقش تربیتی-تهذیبی اساتید در کلاس درس برای نخستین بار در کشور، اظهار داشت: هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در مدارس علمیه سراسر استان برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: در این طرح، «نحوه ارتباط گیری طلاب و اساتید» و «تقویت معنویت در کلاس درس، آداب اسلامی و الهی» آموزش داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه اساتید حوزه های علمیه نباید تنها به تدریس کتب درسی مشغول باشند، تصریح کرد: بی شک آنان باید نسبت به تربیت و آداب معاشرت طلاب حوزه های علمیه نیز اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام ارشاد بیان داشت: با توجه به اینکه طلاب زمان بسیاری را با اساتید گذرانده و در اختیار آنها هستند، بنابراین باید نقش تربیتی و رابطه عاطفی میان آنها همانند زمان های گذشته ادامه داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این طرح از سه هفته گذشته در مدارس حوزه های علمیه میاندوآب، ماکو و خوی اجرا شده است، افزود: خوشبختانه این طرح به شدت مورد استقبال طلاب و اساتید قرار گرفته و قرار است که در 13 مدرسه استان نیز اجرایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha