جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از تحصیل یک هزار و ۳۰۰ خواهر طلبه در مدارس علمیه این استان خبر داد.

خانم اکرم مهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در لرستان با اشاره به اینکه این تعداد طلبه در سطوح دو و سه حوزه در مدارس علمیه استان لرستان به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند، اظهار داشت: مدارس علمیه زینبیه (س) خرم آباد، محدثه بروجرد و خدیجه کبری (س) دورود مدارس علمیه ای هستند که طلاب را در سطح سه در رشته های تخصصی آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش امسال حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز از ۱۵ بهمن ماه جاری آغاز خواهد شد، بیان داشت: برای سال تحصیلی ۹۷_۹۶ ظرفیت پذیرش سطح دو برای هر مدرسه نزدیک به ۳۵ نفر و برای سه مدرسه سطح سه نیز ظرفیت پذیرش ۵۰ طلبه پیش بینی شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه مدارس علمیه حضرت زهرا(س) دورود و نجمیه ازنا نیز برای پذیرش طلبه پاره وقت درخواست داده اند، اظهار داشت: برای اطلاع رسانی از زمان و نحوه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران استان لرستان برنامه های تبلیغی با همکاری دستگاهها و ادارات برگزار خواهد شد.

خانم مهرابی از برگزاری جلسه توجیهی اطلاع رسانی ثبت نام با مدیران مدارس علمیه خواهران خبر داد و ابراز داشت: این جلسه با هدف توجیه مدیران از طرف مدیریت و معاونت های حوزه علمیه خواهران برای مدیران مدارس ۱۱ بهمن ماه برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری جلسات توجیهی برای وبلاگ نویس های مدارس خواهران برای تبلیغات در فضای مجازی خبر داد و خاطر نشان کرد: این جلسه توجیهی نیز هفتم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

خانم مهرابی تبلیغ مبلغان از نحوه جذب حوزه در مدارس برای دانش آموزان را از دیگر برنامه های حوزه خواهران برشمرد و گفت: در این خصوص نیز مبلغان در میان دانش آموزان زمان و نحوه ثبت نام به حوزه را تبلیغ و اطلاع رسانی می نمایند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ها نیز ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه، زمان و شرایط ورود به حوزه را اطلاع رسانی خواهند کرد، افزود: تبلیغات میدانی شهرداری، همکاری و تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و رسانه جهت اطلاع رسانی و همچنین تبلیغ مخابرات نیز از دیگر برنامه های اطلاع رسانی حوزه علمیه برای جذب طلبه در سال تحصیلی به شمار می آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha