شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم شایسته خو

حوزه/ دبیر همایش بانوی بافضیلت استاد طاهایی گفت: نسل جوان و دختران، امروزه در همه عرصه ها باید الگوی زن موفق را مشاهده کنند.

​به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، خانم منور شایسته خو در نشست خبری همایش «بانوی بافضیلت استاد طاهایی»، در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی تام برای زنان هستند، گفت: جوان امروز الگوی ملموس می خواهد که خودش ملاحظه کرده باشد، افرادی همانند بانو طاهایی جز با سرسپردگی به الگوی حضرت زهرا(س) به اینجا نرسیده اند، این الگوهای حقیقی راه میانبری هستند برای معرفی به جوان امروز که ببینند توانایی مقابله با شیطان را دارند.
 
وی با تاکید بر اينكه نسل جوان و دختران، امروزه در همه عرصه ها باید الگوی زن موفق را مشاهده کنند، تشریح کرد: زن مسلمان موفق، زنی است که با حفظ دین، حجاب، ظرافت و دقت های خود عملاً در عرصه های اجتماعی، سیاسی و میدان علم در جهت تقرب پروردگار در حرکت باشد.
 
دبیر همایش «بانوی بافضیلت استاد طاهایی» ابراز داشت: در منطق اسلام، زن، هویت و خصوصیت زنانه خود را حفظ می کند، در میدان ارزش های معنوی همانند علم و تقرب به خدا، معرفت الهی، عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی و شناخت دشمن و هدفهای ملی و اهداف اسلامی نیز حرکت آفرین است.
 
شايسته خو با بیان اینکه در نگاه اسلام، خانواده پایه بسیار مهم و سلول اصلی جامعه است، گفت: بدون بهره مندی از خانواده سالم، سرزنده و با نشاط، پیشرفت جامعه بخصوص پیشرفت فرهنگی امکان پذیر نیست و چنین خانواده ای به حضور زنان مؤمن و فهیم نیوي نيازمند است.
 
26 بهمن؛ همايش «بانوي با فضيلت»
دبیر همایش «بانوی بافضیلت استاد طاهایی» در ادامه با اشاره به اينكه این همایش با همکاری بخش پژوهش مدرسه علميه حضرت نرجس(س) برگزار مي شود، اظهار داشت: اين امر، حرکت بسیار مهمی است که به معرفی ارزش ها و الگوی معاصر به ویژه بانوان برای جوانان و خانواده می پردازد.
 
وي خاطر نشان کرد: برای معرفی الگویی مناسب برای بانوان، به معرفی بانوان فاضله در عصر حاضر پرداخته ایم و هرساله در پاسداشت و سالگرد بانوی بافضیلت استاد طاهایی با برگزاری همایش، به معرفی چهره ای از شخصیت های بانوی مسلمان موفق و فاضله همت گماردیم و امسال در هفتمین سال فراق استاد طاهایی و به پاس خدمات متألهه بانو علویه همایونی همایشی در روز سه شنبه 26 بهمن 95 از ساعت 8 صبح الی اذان ظهر برگزار خواهیم نمود.
 
شایسته خو در پایان یادآور شد: سخنرانی آیت الله علم الهدی، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي، برپایی نمایشگاه، رونمایی از تازه های نشر، پخش کلیپ، معرفی مقالات برتر و اهدای جوایز از برنامه های این همایش خواهد بود.
 
وي با بیان اینکه از سال 92 برگزاری سلسله همایش های بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی آغاز شده است در ادامه گفت: همایش سال 92 با معرفی بانوی مجتهده امین اصفهانی، سال 93 معرفی استاد نوقانی و سال 94 مربوط به استاد اعتمادی و رونمایی از آثار ایشان برگزار شد.
 
مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد به برگزاری مسابقه کتابخوانی "فاطمه (عليهاالسلام) اوج مقام انسانی زن "، و فراخوان مقاله ویژه این همایش اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مهلت ارسال مقالات تا 15 بهمن تمدید شد، تاکنون 45 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
گفتنی است، همایش بانوی بافضیلت استاد طاهایی به پاس خدمات بانو علویه همایونی در روز سه شنبه 26 بهمن 95 از ساعت 8 صبح الی اذان ظهر در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha