جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: روحیه فداکاری آتش نشانان در این حادثه یادآور فداکاری و روحیه ایثارگری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه عملیه استان کرمانشاه با اشاره به حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو گفت: حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو موجب تأثر و تألم همگان شد، زیرا به جز خسارت مالی، تعدادی از آتش نشانان جان برکف نیز به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: روحیه فداکاری آتش نشانان در این حادثه یادآور فداکاری و روحیه ایثارگری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی، ضمن تسلیت به خانواده های شهدای آتش نشان این حادثه عنوان کرد: امیدواریم که دیگر شاهد چنین حادثه ای در کشور نباشیم و دولتمردان برای چنین مواردی با تجهیزات کامل و استاندارد وارد میدان شوند تا از تکرار این گونه حوادث ناگوار جلوگیری شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: با این وجود، از سیاستمداران گلایه دارم، چرا حادثه ساختمان 15 طبقه ای پلاسکو، کشور را دچار فلج مقطعی کرد؟ در صورتی که از قبل به مالکان این واحدها از سوی شهرداری، شورای شهر و دیگر نهادهای ذیربط هشدارهای لازم در رابطه با آسیب های پیش رو داده شده بود، اما آنها با بی اعتنایی همچنان به فعالیت خود ادامه دادند تا اینکه این فاجعه رخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه عنوان کرد: ما در تهران صدها نمونه از این ساختمان و در کشور هزاران نمونه داریم؛ اگر چنین حادثه ای در ابعاد بزرگتر رخ دهد، آن زمان چه باید کرد؟!  اگر در کشور شاهد بلایای طبیعی همانند زلزله و سیل و ... باشیم، آن زمان چه باید کرد؟!

وی عنوان کرد: اکنون نیروی جان بر کف سپاه پاسداران در خلیج همیشه فارس، آمریکا را زمین گیر کرده است و همچنین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، مرزداران غیوری هستند که از کیان این نظام دفاع می کنند، برای مواقعی که بلایای بسیار بزرگتر از پلاسکو مثل زمین لرزه و سیل رخ دهد، از توان این نیروها باید استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: مسئله پلاسکو را نباید به گونه ای مطرح کرد که مثل موضوع اختلاس ها سریال شود و در آخر هم نتیجه ندهد.

وی با اشاره به شعار امسال عنوان کرد: در سال اقدام و عمل، بیشتر عمل کنیم تا شعار، زیرا دشمنان نظام به صورت غیرمستقیم از این موضوع بهره برداری می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha